استقبال مردم مراکش از نمایشگاه اسلامی «جسور»
کد خبر: 4188043
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

استقبال مردم مراکش از نمایشگاه اسلامی «جسور»

مردم مراکش به شکلی گسترده از نمایشگاه اسلامی «جسور»، که توسط وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان در کازابلانکا برگزار شده، استقبال کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، نمایشگاه اسلامی «جسور» توسط وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان و با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی پادشاهی مراکش برگزار شده است. این نمایشگاه هم اکنون در بنیاد مسجد حسن دوم واقع در کازابلانکا دایر است.  

در این نمایشگاه، مصحف‌های تاریخی و دستنویس، نسخ خطی و مکتوبات نادر اسلامی است، عکس‌ها، و مستندهایی از مکه و مدینه، مساجد تاریخی، مسابقات قرآنی، و همچنین جلوه‌هایی از خوش‌نویسی اسلامی به نمایش درآمده است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، سفر حج را تجربه کنند. 

دانش‌آموزان بسیاری از مدارس مراکش نیز از این نمایشگاه بازدید کردند و با جلوه‌های مختلف فرهنگ اسلامی در عربستان آشنا شدند. این دانش‌آموزان با فناوری واقعیت مجازی از مسجد الحرام در مکه دیدار کرده و با مناسک حج و عمره آشنا شدند. علاوه بر این، کار با اپلیکیشن‌های خاص دینی مانند شهادت صحیح و رشد را آموختند.   

بازدیدکنندگان در این نمایشگاه همچنین از غرفه مجتمع ملک فهد ویژه چاپ قرآن کریم نیز بازدید و نسخه‌هایی از قرآن کریم را نیز به رسم هدیه دریافت کردند.

حاضران در این نمایشگاه از تلاش‌های مسئولان آن در زمینه معرفی آثار اسلامی و خدمت به قرآن کریم تقدیر و تشکر کردند.

 

انتهای پیام
captcha