آمریکا به دنبال ایجاد فضای دو قطبی بین مردم است
کد خبر: 4191572
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

آمریکا به دنبال ایجاد فضای دو قطبی بین مردم است

حجت‌الاسلام علی درویشی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال این است که در جامعه ایران، مردم را در برابر یکدیگر قرار دهد و فضای دو قطبی در بین مردم ایجاد کند، گفت: اقتدار ایران اسلامی در منطقه باعث تقویت امنیت ملی و منافع ملی کشور شده است.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی درویشی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین علی درویشی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در  نشست «مکتب شهید سلیمانی و حمایت از مردم فلسطین»، ۱۲ دی‌ماه به‌مناسبت سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه‌های آمریکا در منطقه برای آمریکایی‌ها ناامن شده‌اند و این نشانه قدرت‌محور مقاومت است.

وی با بیان اينکه آمریکا و اسرائیل با ایران مقتدر و مستقل و قوی مخالف هستند و اصل مخالفت با ایران، علتش همین است، اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل این هدف را دنبال می‌کنند که ایران تجزیه و ضعیف شود، زیرا آنها با ایران قوی و مقتدر و مستقل مخالف هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه استان لرستان با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال این است که در جامعه ایران، مردم را در برابر یکدیگر قرار دهد و فضای دو قطبی در بین مردم ایجاد کند، ادامه داد: اقتدار ایران اسلامی در منطقه باعث تقویت امنیت ملی و منافع ملی کشور شده است.

درویشی افزود: اصطلاح نیروهای نیابتی را قبول ندارم، زیرا این نیروها نیروهای مردمی و مستقل کشورهای منطقه هستند و خودشان در مجموع محور مقاومت را تشکیل می‌دهند که البته الهام گرفته از گفتمان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی مبنی بر توانمندسازی و خودباوری هستند.

وی در ادامه در تشریح مهمترین ویژگی‌های شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ولایت‌مداری، شجاعت، درایت، انقلابی‌گری، بن‌بست‌شکنی، تواضع و فروتنی، مردم‌داری، پرهیز از زندگی اشرافی، استکبارستیزی، مدیریت بحران، فراجناحی بودن و در عین حال مرزبندی داشتن با دشمن، شهادت‌طلبی، رعایت حدود شرعی، زمان‌شناسی، ساده‌زیستی از جمله این ویژگی‌هاست.

حجت‌الاسلام درویشی تصریح کرد: شخصیت شهید سلیمانی به قدری بزرگ بود که در عین حال که ایشان سردار و فرمانده برجسته‌ای بود در وصیت‌نامه‌اش نوشت بر روی سنگ مزارش نوشته شود: سرباز ولایت و این یعنی اوج تواضع و فروتنی و کمال شخصیت اوست.

وی در ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مردم مظلوم فلسطین را در راستای گفتمان انقلاب اسلامی، امنیت ملی و منافع ملی کشور دانست و گفت: هزاران نفر از مردم بی‌گناه فلسطین و غزه توسط رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی شهید شدند و شاهد هستیم سازمان‌های بین‌المللی در اصطلاح حقوق بشری، هیچ‌گونه واکنشی نشان ندادند و این گویای بی‌خاصیت بودن این سازمان‌ها و رفتارهای دوگانه و متناقض آنهاست.

در بخشی از این نشست که با همکاری سازمان بسیج اساتید استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد، حاضران به طرح دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود پرداختند و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان به پرسش‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام
captcha