تلاش برای به آتش‌کشیدن مسجدی در فرانسه
کد خبر: 4193871
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

تلاش برای به آتش‌کشیدن مسجدی در فرانسه

تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته مسجدی در مورالیکس در شمال غربی فرانسه نشان می‌دهد که فرد ناشناسی قصد به آتش کشیدن این مکان عبادی مسلمانان را داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، مقامات محلی مورالیکس واقع در شمال غربی فرانسه از آغاز تحقیقات خود درباره تلاش فردی ناشناس برای به آتش  ‌کشیدن مسجدی در این منطقه خبر دادند.

تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که مرد ناشناسی حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح قبل از روشن کردن آتش با یک محصول قابل اشتعال روی درب مسجد را اسپری می‌پاشد.

امام جماعت مسجد پیش از آتش‌سوزی در مسجد حضور داشت اما نمازگزاران هنوز به مسجد نیامده بودند. او با به صدا درآمدن زنگ خطر متوجه آتش‌سوزی شد. خسارت قابل توجهی به مسجد وارد نشد اما در این حمله  تابلوی روی درب مسجد کاملاً سوخت و ذوب شد.

شهردار منطقه با ابراز امیدواری از مهار شدن آتش‌سوزی گفت: حمله به مسجد اقدام وحشتناکی است. متولیان مسجد همواره با مردم و ساکنان منطقه روابط حسنه‌ای داشته‌اند.

استاندار نیز با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی هتک حرمت مسجد را محکوم کرد و گفت: همانگونه که تعرض به کلیسا و  کنیسه را محکوم و تقبیح می‌کنیم این حمل جنایتکارانه به مسجد را نیز محکوم می‌کنیم. همه ساکنان منطقه باید بتوانند در صلح و امنیت عبادات خود را انجام دهند.

همچنین جرارد دارمان، وزیر کشور فرانسه نیز با اعلام حمایت از مسلمانان، متولیان مسجد و مسئولان شهرداری اعلام کرد که تحقیقات برای تعقیب و مجازات عاملان این حمله آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha