ورزشکاران سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند
کد خبر: 4195130
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

ورزشکاران سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند

استاندار گیلان از ورزشکاران به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: قهرمانان در میادین ملی و بین‌المللی اراده قوی یک ملت را نشان می‌دهند.

استانداری گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، اول بهمن ماه در شورای عالی ورزش استان گیلان، ورزش و تحرک را عامل سلامت جسم و روان دانست و اظهار کرد: افراد ورزشکار هم خودشان با نشاط هستند و هم به اطرافیان خود روحیه می‌دهند.

وی شادابی و نشاط را یکی از نشانه‌های بارز ورزش و مسائل مربوط به حوزه ورزش دانست و افزود: با ورزش فکر و اندیشه و روح و جسم انسان رشد و تعالی پیدا می‌کند و لذا رهبر انقلاب توجه ویژه‌ای به ورزش قهرمانی و قهرمان پروری دارند، زیرا موجب مباهات کشور و ملت در عرصه‌های جهانی است.

استاندار گیلان ورزش قهرمانی را مظهر هویت یک ملت دانست و گفت: قهرمانان در میادین ملی و بین المللی اراده قوی یک ملت را نشان می دهند.

عباسی همچنین به قدردانی از ورزشکارانی پرداخت که در عرصه‌های بین‌المللی حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نمی‌شوند و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دشمن بشریت است و امروز جهانیان اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها را علیه ملت غزه مشاهده کردند؛ در واقع ورزشکاران ما با اقدام خودشان تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی را به نمایش می‌گذارند و چهره کریه رژیم صهیونیستی را بر ملا می‌سازند.

وی بانوان ورزشکار را نیز الگوی زن ایرانی و خانواده ایرانی دانست و تأکید کرد: امروز بانوان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی درخشش دارند.

استاندار گیلان از ورزشکاران به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: ورزشکاران در هیئت های ورزشی کشف و شکوفا شده و لذا نخبگان ورزشی کشور محسوب می‌شوند؛ امروز وظیفه داریم ورزش قهرمانی و پهلوانی را مورد توجه قرار دهیم و برای توسعه آن تلاش کنیم.

وی از تخصیص اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومانی حوزه ورزش گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: باید برای رشد و توسعه متناسب همه ورزش‌ها تلاش کنیم؛ البته گیلان ظرفیت‌های بسیار بالایی در ورزش‌های مرتبط با دریا و ساحل دارد که باید تقویت شود.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش‌های همگانی با محور روستاها، عنوان کرد: سالن‌ها و اماکن ورزشی باید در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد؛ همچنین توجه به زنگ ورزش در مدارس الزامی است و حتما مربی تربیت بدنی حضور داشته باشد.

وی از دستگاه‌های اجرایی نیز خواست اماکن ورزشی خود را در اختیار هیئت‌ها قرار دهند و بیان کرد: ورزش مایه امید است و ورزشکاران الگوهای عزت و اقتدار کشور برای جوانان و نوجوانان هستند.

استاندار گیلان جوانان نخبه و ماهر را مایه اقتدار نظام دانست و تصریح کرد: امروز به کمک همین جوانان دستاوردهای زیادی داریم و هواپیماهای کشورهای منطقه در ایران اورهال می‌شود.

عباسی توسعه برخی ورزش‌های مفرح همچون چوگان را موجب جذب گردشگر دانست و اضافه کرد: طی دو سال گذشته ۶۰ سالن ورزشی را بازسازی کردیم و در اختیار هیئت ها قرار دادیم؛ گیلان در رشته هایی مانند شنا و قایقرانی باید جایگاه اول تا پنجم کشور را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اراضی ملی و اماکن دولتی را در اختیار امر ورزش قرار خواهیم داد، گفت: نگاه دولت سیزدهم مولدسازی است و از ظرفیت‌ها استفاده بهینه خواهیم کرد.

استاندار گیلان از سرمایه گذاری‌های کلان در بخش اقتصادی و زنجیره‌های ارزش استان خبر داد و بیان کرد: یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در کشتی سازی استان سرمایه گذاری کردیم تا زمینه توسعه اقتصاد دریامحور را فراهم کنیم. به زودی راه آهن رشت - کاسپین و باقیمانده آزادراه قزوین - رشت نیز به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی از افتتاح پروژه‌های عمرانی در دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: دشمنان همواره به دنبال دلسرد کردن ملت ایران هستند و برای انتخابات آینده نیز برنامه دارند، لذا باید نمایندگان اصلح و شایسته را انتخاب کنیم، زیرا مجلس ضامن نظام است و نقش مهمی در تخصیص بودجه و قانونگذاری دارد.

انتهای پیام
captcha