نمایشگاه منشورات عتبات عالیات عراق در هند افتتاح شد + عکس
کد خبر: 4195969
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
به مناسبت میلاد امام علی(ع)؛

نمایشگاه منشورات عتبات عالیات عراق در هند افتتاح شد + عکس

نمایشگاه منشورات، کتب و محصولات فکری و فرهنگی عتبات عالیات عراق به مناسبت میلاد امام علی(ع) در شهر «بمبئی» هند افتتاح شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، این نمایشگاه دیروز، 5 بهمن‌ماه، در چارچوب فعالیت‌های هفتمین جشنواره فرهنگی امیرالمومنین(ع) در شهر «بمبئی» هند افتتاح شد و در آن کتب، منشورات و محصولات فرهنگی عتبات عالیات عراق در معرض دید عموم قرار گرفته است.

«شیخ حارث المداحی»، مدیر انجمن فرهنگی «القمر» وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان عباسی در این باره گفت: آثار عرضه‌شده در این نمایشگاه به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو است که برخی از آن‌ها درباره زندگی ائمه معصومین(ع) است.

همچنین، در مراسم افتتاح نمایشگاه ویژه هفتمین جشنواره فرهنگی سالانه امیرالمؤمنین (ع) در بمبئی هند که همزمان با سالروز میلاد مولود کعبه (ع) برگزار شد، پرچم گنبدهای عتبات عالیات برافراشته شد.
 
آیین افتتاحیه این جشنواره روز پنجشنبه، 5 بهمن‌ماه، به همت آستان مقدس عباسی و با همکاری عتبات عالیات عراق در شهر «بمبئی» هند برگزار شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

جشنواره مذکور با هدف گسترش فرهنگ و معرفت اهل بیت(ع) و با شعار «امیرالمؤمنین (ع)؛ هارون امامت و شاهد در قیامت» در مسجد «موکال» شهر بمبئی در حال برگزاری است.

نمایشگاه کتاب، منشورات و محصولات عتبات عالیات عراق، محافل تلاوت قرآن با حضور قاریان مشهور، سخنرانی‌های مذهبی توسط واعظان برجسته از عراق و هند و اجرای مسابقات دینی و فرهنگی از بخش‌های مختلف این جشنواره است.
انتهای پیام
captcha