والدین شهدا ریشه اسلام را محکم کردند
کد خبر: 4196230
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
قاضی‌زاده:

والدین شهدا ریشه اسلام را محکم کردند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: والدین شهدا جامعه را به سعادت رساندند و ریشه اسلام را تقویت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا و به ویژه والدین چند شهید، گفت: این کنگره برای گرامیداشت یاد شهدا، ادای احترام به خانواده‌های شهیدپروری است که هرچه داشتند فدای مکتب روح‌الله کردند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به شهادت ۵ مستشار ایران در سوریه و شهید مدافع حرم شهید علی آقازاده گفت:  یکی از شهدا فرزند آخر خانواده‌ای بود که جوانان این خانواده در سال‌های دفاع مقدس به جبهه رفته بودند و در دفاع از حرم  نیز حضور داشتند. شهدا شجره طیبه‌ای هستند که به قله سعادت رسیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: شهدا هرچند در بین مردم جامعه زندگی می‌کنند و زندگی عادی و مشکلات همه مردم دیگر را دارند اما با بصیرت زندگی دیگری انتخاب کردند تا به قله رسیدند. دامنه این قله والدین شهدا هستند که فلسفه زندگی را به شهدا آموختند تا راه درست را انتخاب کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب خانواده‌های شهدا را خاکریز دوم جبهه معرفی می‌کنند که پشت خاکریز حضور داشتند و فرزندان خود را برای رفتن به جبهه راهی کردند و پس از شهادت فرزندشان، فرزند دیگر را به جبهه راهی می‌کردند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: والدین شهدا جامعه را به سعادت رساندند و ریشه اسلام را تقویت کردند. امروز مقاومت امت‌های مظلوم مقابل ظلم کشورهای دیگر به خاطر وجود والدین شهدا است زیرا والدین شهدا مدرسان  مکتب مقاومت هستند و تا وقتی مجاهدی در حال دفاع در سنگر اسلام است والدین شهدا در ثواب آن شریک هستند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جایگاه والدین شهدا عنوان کرد: شهادت اتفاقی نیست، اعطایی است و خدا شهدا را انتخاب می‌کند. شهدا ما را در مسیر زندگی هدایت و راهنمایی می‌کنند و امیدوارم پیروان خوب شهدا باشیم و به وظایف خود عمل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه  یکی از وظایف ما  تکریم خانواده شهدا و والدین شهدا است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهایی که با ایشان داریم، تکریم خانواده‌های شهدا را امر مهمی می‌دانند زیرا تکریم از خانواده شهدا تکریم خود شهید است.

انتهای پیام
captcha