روایت «استقلال و استعمار» در نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب»
کد خبر: 4196393
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

روایت «استقلال و استعمار» در نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب»

دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» روایت نوجهان با محوریت روایت دوگانه استعمار و استقلال برپا می‌شود.

محمدیانبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» روایت نوجهان با محوریت روایت دوگانه استعمار و استقلال امروز یکشنبه، ۸ بهمن در سالن جلسات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی برگزار شد.

محمدرضا عرب‌پور، معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این نشست بیان کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب 11 سال است که در مقطع متوسطه اول و دوم مدارس سراسر کشور برگزار شده است و امسال نیز دوازدهمین سال برگزاری این نمایشگاه برگزار خواهد شد. این نمایشگاه به روایت دیروز، امروز و آینده انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی ادامه داد: امسال به موضوع روایت دوگانه استقلال و استعمار پرداخته می‌شود و گذشته استعمار تا دوران پهلوی برای دانش‌آموزان شرح داده خواهد شد. همچنین کتاب مصوری با عنوان «چاپید شاه» نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا با خیانت‌های دوران پهلوی بیشتر آشنا شوند.

عرب‌پور در رابطه با موضوع امروز انقلاب شرح داد: در فضای امروز به دستاورد‌های انقلاب اسلامی و فعالیت‌هایی که انقلاب اسلامی انجام داده است پرداخته می‌شود. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی برگزار و چالش‌های انقلاب اسلامی معرفی می‌شود تا راهکار‌ها در این رابطه ارائه شود.

وی در رابطه با بخش آینده انقلاب بیان کرد: در قسمت آینده انقلاب به «فردای ما» پرداخته می‌شود و در بهمن امسال دانش‌آموزان ایده‌پردازی خود را در رابطه با نظم جدید جهانی ارائه می‌دهند و از سایر دانش‌آموزان می‌خواهند که در این زمینه فعال شوند.

عرب‌پور با بیان اینکه در این نمایشگاه به موضوع طوفان الاقصی به شکل ویژه اشاره خواهد شد، گفت: در این دوره به موضوع انتخابات هم پرداخته می‌شود؛ درست است که دانش‌آموزان حق رأی ندارند، اما تأثیرگذارند و می‌توانند در نقش کنش‌گر فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: در ۲۰ هزار مدرسه نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب برگزار خواهد شد و ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان راویان این نمایشگاه‌ها هستند و فضای دیروز ما، امروز ما و فردای ما را برای دانش‌آموزان روایت خواهند کرد. همچنین کافه ۵۷، بازی‌های تشکیلاتی تاما، تئاتر دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های ما در دهه فجر در مدارس است. دانش‌آموزان، والدین دانش‌آموزان، کادر مدرسه مخاطب نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب هستند.

معاون سازماندهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: در رابطه با موضوع انتخابات در پایان این نمایشگاه نظرسنجی‌ برگزار خواهد شد و به سوالاتی در رابطه با انتخابات مانند شرکت در انتخابات، میزان اثرگذاری انتخابات پاسخ داده خواهد شد تا حس کنش‌گری و حل مسئله در دانش‌آموزان تقویت شود. 

رضا نجم، مسئول دبیرخانه دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در این نشست بیان کرد: سعی شده تا فضایی برای تبادل تجربیات دانش‌آموزان در این نمایشگاه ایجاد شود. از ۴۵ روز پیش بانک ایده‌ها جمع‌آوری شده و به موضوعاتی که دانش‌آموزان احساس نیاز کردند پرداخته شده است.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه‌ای برای دانش‌آموزان طراحی شده تا دانش‌آموز بداند برای فعالیت از کجا باید شروع کند و به کجا باید ختم کند. سعی شده تا محتوای قابل اعتماد و امین برای دانش‌آموزان آماده کنیم تا با در اختیار داشتن این مطالب به آن‌ها کمک شود.

نجم اضافه کرد: همچنین برنامه‌هایی با عنوان «کاردو‌های مدرسه انقلاب» به معنای کار و اردو طراحی شده تا دانش‌آموزان با شرکت در اردوها، تمرین کنند که در دهه فجر در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب چه کار‌هایی باید انجام دهند.

انتهای پیام
captcha