شجاعت رهبر انقلاب روح مکتب مقا‌ومت را پاینده نگه داشته است
کد خبر: 4197148
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
سرلشکر سلامی در اختتامیه کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت:

شجاعت رهبر انقلاب روح مکتب مقا‌ومت را پاینده نگه داشته است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب با تدبیر الهی، شجاعانه در قلب همه مخاطرات سهمگین ایستاد تا روح مکتب مقا‌ومت را در میان مکتب اسلام زنده و پاینده نگه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از سپاه نیوز؛ اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت صبح امروز چهارشنبه، 11 بهمن؛ با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

سردار سلامی در ابتدای این مراسم ضمن ادای احترام و نثار درود و تحیت الهی به روح تابناک همه شهدای انقلاب، به‌ویژه ۲۴هزار شهید سربلند تهران گفت: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب با تدبیر الهی، شجاعانه در قلب همه مخاطرات سهمگین ایستاد تا روح مکتب مقا‌ومت را در میان مکتب اسلام زنده و پاینده نگه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تعابیر، توصیفات و روایت‌های ستایش برانگیز رهبر عزیزمان از تهران و شهیدان جامع، کامل و الهام‌بخش بود. با الهام از فرمایشات معظم‌له، تهران واقعاً جهان‌شهر، نقطه تلاقی‌ نگاه مزورانه شیاطین عالم، مدفن سیاست‌های استکبارگران، شهر حماسه و رویداد‌ها و شهر ۲۲ بهمن‌ها است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: تهران شهر ۲۲ بهمن‌های تماشایی، شهر فراز‌ها، تاریخ، ایستادگی، معیار‌ها و میزان‌ها، کورکننده چشمان دشمنان، شهر آگاهی، الهام‌بخش معنا، غیرت، ایستادگی، شکوه و عظمت تمدن است؛ تهران شهری با یک آسمان پرستاره روی زمین است.

وی افزود: اسلام به برکت شهدا باقی‌ مانده و پیشرفت اسلام نیز در گروی جهاد است؛ یعنی منطق ما برای دفاع از ارزش‌ها، دین، منزلت و کرامت، جهاد و شهادت است؛ در همین رابطه بار‌ها گفته شده که اگر شهیدان نبودند، ما هم نبودیم و اسلام و ایران هم نبود؛ این محکم‌ترین‌ و واقعی‌ترین کلامی است که می‌توان بر زبان آورد؛ زیرا تنها کسانی که موجب شدند ایران عزیز در پرتو اسلام در جغرافیای سیاسی عالم به عنوان شخصیت و هویتی محبوب در عالم بدرخشد، همین شهیدان بودند.

سردار سلامی ادامه داد: بدون تردید همه توطئه‌هایی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به این کشور تحمیل شد، در مقیاس جهانی و ترکیب نا‌مقدسی از ائتلاف همه قدرت‌های شیطانی عالم بود؛ چه تحمیل جنگ خارجی در دفاع مقدس، چه تحریم و تهاجم فرهنگی و چه جنگ اطلاعاتی و توطئه تکفیر و هر آنچه از توطئه داخلی و تجزیه‌طلبانه و نبرد و عملیات رسانه‌ای علیه این ملت می‌بینید، همه آرزو‌های سرکوب شده، جادو و سحر‌های باطل شده‌ای هستند که توسط شهیدان با‌ شکست بدرقه شدند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: پس تا زمانی که کاسه‌های سرِ عاریت داده به خداوند و قلب‌های سرشار از ایمان هستند و تا زمانی که انسان‌هایی وجود دارند که سینه‌های خونین را ترجیح می‌دهند، این اسلام زنده است؛ البته ما قادر به بیان شکوه و عظمت شهیدان نیستیم.

سرلشکر سلامی تأکید کرد: اثرگذاری شهدا در زندگی ما تا ابد نمایان است؛ پس باید از آن‌ها تجلیل و مکتب شهادت را به نسل‌های بعد معرفی کنیم؛ زیرا شمشیر و جهاد ضامن عظمت ماست؛ البته جنگ‌طلب نیستیم، بلکه از آرزو‌ها و آرمان‌هایمان دفاع می‌کنیم؛ چون مستقل و عزیز هستیم.

وی اظهار داشت: آن‌ها که شهید شدند، برگزیده خداوند بودند و خداوند آنان را گلچین کرده است؛ خانه‌های شهیدان مبدأ عروج و قطعه‌ای از بهشت و بابی از ابواب جنت است. شهدا راه پیروزی و مقاومت را برای ما افتتاح کردند و آسمان کرامت و پیروزی را برای ما گشودند؛ لذا دست و پای آنان را می‌بوسیم و همیشه به آن‌ها افتخار می‌کنیم. شهدا مظاهر صبر، جلوه‌های شکوه، نشانه‌های اقتدار و گنجینه‌های فضایل و ارزش‌های این ملت هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن گفت: امام (ره) زمانی پای در این سرزمین گذاشت که نابینایی سیاسی، جهل و خواب طولانی در گورستانی که ستمکاران برای ما ساخته بودند در این کشور وجود داشت؛ همچنین ارزش‌هایمان محو شده بود و ما را در جغرافیای سیاسی آمریکا توصیف می‌کردند؛ اما امام (ره) آمد و استقلال را در اینجا جاری کرد؛ به همین جهت انقلاب ما انفجار نور و آگاهی بود.

سردار سلامی یادآور شد: شعار انقلاب اسلامی که باز کردن غل و زنجیر اسارت از پای بندگان بود، برای استکبارگران قابل تحمل نبود؛ لذا از همان ابتدا مقابل امام (ره) ایستادند تا این انقلاب با شکست مواجه شود و نشان بدهند که نمی‌توان حکومت اسلامی را حاکم و بدون اراده قدرت‌های سیاسی، اقدامی کرد؛ اما صبر خانواده شهیدان نتیجه‌اش این است که می‌توان به نام اسلام خارج از دایره نفوذ قدرت‌های بزرگ زندگی‌ کرد و در برابر آن‌ها ایستاد؛ این درسی برای نسل‌های آتی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان، جنگ‌ بزرگی را به ما تحمیل کردند، اما دیدید که ایمان چگونه بر شمشیر غلبه می‌کند؛ رزمندگان ما بر روی زمین و صخره‌ها ایستادند؛ از دشت‌ها، رمل‌ها و  رودخانه‌ها گذشتند، دشمن را وادار به فرار کردند و نشان دادند که تاریخ مسجد کوفه، تنهایی امام‌ حسن (ع)، واقعه عاشورا و مصیبت‌های وارده به ائمه اطهار (ع) تکرار نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: این داستان برای ما همیشه تکرار می‌شود؛ چون ما قدرتمند شدیم و در پرتو هدایت‌های امام (ره) و رهبری ایستادیم، اما دشمنان بازهم در هر عرصه‌ای جنگی راه انداختند، ولی در مقابل، فرزندان این امت هم قدرت ساختند و این شکوه باعظمت را قدر دانستند؛ به‌نحوی‌که از میدان امام‌ حسین (ع) تا میدان آزادی یک میدان جنگ علیه استکبار ساختند و تمام آرزو‌های  آن‌ها را در ۲۲ بهمن‌ها دفن کردند.

وی‌ عنوان کرد: اکنون ایران باعظمت، قوی، پیشرفته و قدرتمند است؛ البته گاهی دشمنان تهدید می‌کنند؛ به‌ویژه این روز‌ها که از میان کلمات آمریکایی‌ها بعضی تحلیل‌های بی‌مورد را می‌شنویم؛ اما به آن‌ها می‌گوییم که ما را در میدان‌های قبلی آزموده‌اید و‌ ما هم شما را آزموده‌ایم؛ شما می‌دانید که ما هیچ تهدیدی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم و در عین اینکه دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ هم فرار نمی‌کنیم؛ چون ثابت‌قدم هستیم و این واقعیتِ جامعه ما است.

سرلشکر سلامی در پایان با اشاره به جنگ غزه، گفت: برحسب اعتقاداتمان می‌دانیم که ظلم و ستم در سنت الهی جایی ندارد و فلسطین در مسیر پیروزی است؛ صهیونیست‌ها نمی‌توانند یک سرزمین کوچک را در وضعیت جنگی نگه دارند؛ آن‌ها شکست خواهند خورد و ما مطمئن هستیم که فلسطین پیروز است.

ایستادگی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب روح مکتب مقا‌ومت را پاینده نگه داشته است

شهدای تهران باعث جهانی شدن ابعاد فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده؛ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز در این مراسم با گرامی‌داشت یاد شهیدان به‌ویژه شهدای تهران، گفت: کنگره ملی ۲۴هزار شهید تهران کار خود را با ۲۸ کمیته آغاز کرد؛ این در حالی است که در تهران بزرگ میزبان ۲۷ هزار خانواده شهید و سه هزار خانواده شهید از سایر استان‌ها هستیم؛ این موضوع بیانگر آن است که شهدای متعددی از تمامی دوران انقلاب اسلامی در تهران داریم.

سردار حسن‌زاده افزود: تعداد شهدای تهران به وسعت یک کشور است؛ زیرا از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر و نماینده مجلس تا دانشمند، کارگر، کارمند و زن و مرد و کودک در این شهر به شهادت رسیدند؛ لذا خداوند این توفیق را به ما داده که در هر قشری شاهد وجود ستارگان هدایت باشیم؛ شهدایی که الگوی‌ تمام‌عیار جهاد و انقلابی‌گری هستند.

وی تصریح کرد: شهدای تهران موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جهان شدند؛ چنانچه امروز امتداد راه شهدای ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم را در کشور‌های اسلامی می‌بینیم. این رایحه خوش انقلاب اسلامی و استمرار مکتب شهدا در ابعاد جهانی است که حرکت‌های مقاومت اسلامی را ایجاد کرده است؛ لذا آنچه دشمنان از آن بیزار هستند، توسعه این فرهنگ ایستادگی و پایداری است.

تجلی نسل اثرگذار در قامت دانش‌آموزان شهید

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: ۲۴ هزار شهید در پایتخت داریم که از این تعداد، پنج هزار و ۶۰۰ تن دانش‌آموز شهید هستند و این یعنی نسل اثرگذاری را داریم که در همه عرصه‌های‌ تأثیرگذار انقلاب حضور دارند که حضور آنها را در عرصه‌های دفاع از انقلاب و اسلام و مقابله با فتنه‌ها از جمله فتنه ۱۴۰۱ را شاهدیم.

سردار حسن‌زاده یادآور شد: در مدت فعالیت کنگره شهدای پایتخت تمامی دستگاه‌ها فعال شدند که در این رابطه بیش از ۲۹ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران داشتیم.

وی اضافه کرد: در تمامی کوچه‌ها و محلات یادواره شهدا برگزار شد که این‌گونه مراسم ادامه خواهد داشت؛ همچنین ۱۱ هزار یادواره محلی برگزار شد. ۲۰۰ هزار عنوان کتاب نیز منتشر و ۲۰۰ اثر فاخر هنری هم ایجاد شد و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برخی از کمیته‌های این کنگره مانند دانش‌آموزی، ادیان توحیدی، طلبه و روحانی و شهدای قرآنی بیشترین تولیدات اثربخش را داشتند.

ایستادگی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب روح مکتب مقا‌ومت را پاینده نگه داشته است

کاشت ۲۴۰۰۰ نهال به مناسبت کنگره 24هزار شهید تهران

همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت، آئین کاشت ۲۴ هزار نهال در بوستان‌های ۲۲ منطقه تهران به نیت ۲۴ هزار شهید پایتخت برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردارسرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ و دبیرکل کنگره ملی شهدای پایتخت، مسئولان و مدیران شهری و خانواده معظم شهدا، در سالن استاد شهریار بوستان ولایت برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ از این تعداد؛ ۳ هزار نهال مختص بوستان ولایت است که با حضور و مدد ۳۵۰ خانواده شهید کاشته شد.

انتهای پیام
captcha