تخلفات در انتخابات جای مماشات ندارد
کد خبر: 4197950
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
دادستان مرکز استان ایلام:

تخلفات در انتخابات جای مماشات ندارد

عبدالوهاب بخشنده در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با تأکید بر اینکه تخلفات در انتخابات جای مماشات ندارد، خاطرنشان کرد: باید با تخلفات برخورد لازم و به موقع شود نه اینکه بعد از برنده شدن کاندیدا سخن از تخلفات و برخوردها شود و باید به مردم نیز این تخلفات و برخورد اطلاع‌رسانی شود.

عبدالوهاب بخشنده، دادستان ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، عبدالوهاب بخشنده، دادستان مرکز استان ایلام، امروز، ۱۵ بهمن ماه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند کاندیدایی که تخلف داشته باشد، برایش محدودیت قائل می‌شویم، اظهار کرد: ما در استان ایلام مشکل مشارکت در انتخابات نداریم و باید از خانواده خود برای حضور حداکثری آغاز کنیم.

دادستان مرکز استان ایلام تصریح کرد: وظیفه ما بازگویی دستاوردهای نظام است تا نگذاریم دشمنان و بدخواهان روی نیمه خالی لیوان مانور بدهند و مردم را دلسرد کنند.

بخشنده با اشاره به اینکه امنیت انتخابات در دو حوزه فیزیکی و صیانت از آرای اخذ شده در دستور کار دادستانی و دستگاه قضایی است، گفت: ما یک پدیده زشت با عنوان خرید و فروش رأی در انتخابات داشتیم که منکر آن نیستیم، اگر خرید و فروش آراء می‌شود، ضعف از منِ نظارتی است، اینکه بگوییم به صفر برسد که نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه تخلفات در انتخابات جای مماشات ندارد، خاطرنشان کرد: باید با تخلفات برخورد لازم و به موقع شود نه اینکه بعد از برنده شدن کاندیدا سخن از تخلفات و برخوردها شود و باید به مردم نیز این تخلفات و برخورد اطلاع‌رسانی شود.

بخشنده با اشاره به اینکه مردم ایلام همه ولایت‌مدار و پای نظام هستند ولی ما وظیفه داریم دستاوردهای ۴۵ ساله نظام را بگوییم و مقایسه کنیم که دیروز در کجا و امروز در کجا قرار داریم، افزود: اکنون ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در مناسبات جهانی تعیین‌کننده است و اگر به شکل هنرمندانه و خلاقانه این جایگاه جهانی کنونی ایران برای مردم بازگو و تبیین شود، افکار عمومی ایران در برابر بسیاری از تبلیغات مسموم، مصون خواهد شد.

دادستان مرکز استان ایلام اضافه کرد: تضمین امنیت انتخابات قبل، حین و بعد از انتخابات مهم‌ترین وظیفه ماست که تلاش جدی داریم در این حوزه خیال مردم را از برگزاری یک انتخابات امن و سالم راحت کنیم. در این راستا تذکرات لازم به کاندیداها در خصوص تخلفات انتخاباتی داده شده و پیگیر آن تا آخر انتخابات هستیم.

انتهای پیام
captcha