بیعت نیروی هوایی ارتش با امام راحل، تولدی برای این نیرو بود
کد خبر: 4198064
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
فرمانده پایگاه هوایی شهید کاربُر:

بیعت نیروی هوایی ارتش با امام راحل، تولدی برای این نیرو بود

سرهنگ خلبان هادی کسائی، با بیان اینکه بیعت همافران با امام راحل تولد را برای این نیرو رقم زد، گفت: نیروی هوایی ارتش با تأسيس و راه‌اندازی جهاد خودکفایی به فرمان رهبر معظم انقلاب سبب شد برای نخستین‌بار تعمیر و اورهال انواع هواپیماهای جنگی و ترابری انجام شود.

دیدار فرماندهان نیروهای مسلح در کرمان با امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به‌مناسبت چهل‌وپنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و در آستانه سالروز بیعت همافران ارتش با امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و پرنسل نیروی هوایی ارتش پایگاه مقدم هوایی شهید خلبان کاربُر، با همراهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و فرمانده فراجا استان صبح امروز، ۱۶ بهمن‌ماه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

سرهنگ خلبان هادی کسائی، فرمانده پایگاه مقدم هوایی شهید خلبان کاربُر، در این جلسه با اشاره به نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حماسه‌ای که به دست کارکنان نیروی هوایی ارتش خلق شد، تولد جدیدی را برای این نیرو رقم زد و علاوه بر ناامید ساختن سرکردگان رژیم ستمشاهی، سرعتی مضاعف در پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه کارنامه نیروی هوایی سرشار از خاطراتی است که در پس هر یک از آن خاطرات ارزشمند، بصیرت، ایثارگری و فداکاری نهفته است، افزود: با شروع جنگ تحمیلی، مردان خورشید سوار، این بار آسمان را برای نگارش تاریخی از افتخارات خود برگزیدند. آن روز که آتش از گلوله‌های ننگین دشمن زبانه کشید مردانی از جنس غیرت بمب‌های خشم ملت ایران را بر سر دشمن دون فرو ریختند تا از غیرت ایرانیشان درس عبرت بگیرند.

سرهنگ کسائی با اشاره به نقش غیورمردان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌هایی همچون اچ۳، مروارید، حماسه شهید دوران و ده‌ها عملیات پرافتخار دیگر و تغییر معادله جنگ به نفع ایران، تصریح کرد: حمله هوایی به تأسیسات حیاتی دشمن، پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی، شناسایی و ترابری هوایی، مقابله با هواپیماهای متخاصم، اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری، حراست از مراکز اقتصادی کشور، دستگیری شرور عبدالمالک ریگی، پشتیبانی از عملیات‌های نظامی در سوریه، عملیات‌های مردم‌یاری در هنگام وقوع بلایای طبیعی و امدادرسانی در حادثه تروریستی کرمان بخشی از خدمات نیروی هوایی ارتش است.

فرمانده پایگاه مقدم هوایی شهید خلبان کاربُر در پایان دفاع مقدس را دانشگاه نیروهای مسلح دانست که خاطرات ارزشمندی را به دنبال داشته و اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش با تأسيس و راه‌اندازی جهاد خودکفایی به فرمان رهبر معظم انقلاب سبب شد برای نخستین‌بار تعمیر و اورهال انواع هواپیماهای جنگی و ترابری، ساخت سیمیلاتورهای آموزشی، تأسيس دانشگاهی هوایی شهید ستاری، ساخت هواپیماهای آموزشی و جنگنده از جمله صاعقه، کوثر، آذرخش و ساخت موشک و بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن و... صورت گیرد و امروز شاهد نیرویی مجهز، پیشرفته و کارآمد در عرصه دفاع از ایران اسلامی هستیم.

سرتیپ دوم ستاد امیرغلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش نیز در این دیدار ضمن تبریک دهه فجر هدف از این دیدار را تجدید بیعت با آرمان‌های امام و انقلاب دانست و گفت: امروز اینجا هستیم تا ولایتمداری و ولایت محوری نیروهای مسلح را در همه عرصه‌ها اعلام ‌کنیم.

وی با بیان اینکه بازدارندگی مطمئنی که امروز در کشور وجود دارد مرهون زحمت‌های همه نیروهای مسلح است، افزود: اتحاد و یک رنگی امروز بین نیروهای مسلح در تاریخ انقلاب بی‌نظیر است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ وجود نداشته است.

انتهای پیام
captcha