محفل قرآنی بانوان مصری در مسجد سیده نفیسه برای نخستین بار
کد خبر: 4198310
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

محفل قرآنی بانوان مصری در مسجد سیده نفیسه برای نخستین بار

وزارت اوقاف مصر از برگزاری محفل قرآنی بانوان جوان مصری در مسجد سیده نفیسه برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، به گفته وزارت اوقاف مصر، این محفل قرآنی ویژه  بانوان جوان قاری قرآن کریم است که  برای نخستین‌بار امروز سه‌شنبه، 6 فوریه (17 بهمن) در مسجد سیده نفیسه برگزار می‌شود.

این وزارتخانه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این محفل  در چارچوب اهتمام وزارت اوقاف به بانوان جوان قاری قرآن و حافظان کتاب الهی و اشتیاق این قشر به آموزش تلاوت و حسن تلاوت در کنار تدبر در آیات قرآن کریم به عنوان الگویی برجسته برای زندگی صورت می‌گیرد.  

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز ضمن تمجید از این اقدام تأکید کرد: اعمار و آبادانی مساجد در مصر در دو ساحت مختلف یعنی توسعه سخت‌افزاری و ساخت مساجد مختلف و همچنین توسعه نرم‌افزاری یعنی افزایش فعالیت‌های تبلیغی به‌ویژه فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

به گفته وی بحمدالله توسعه در دو ساحت با قدرت در حال انجام و مایه افتخار است.  

وزارت اوقاف مصر پیش‌تر نیز از برگزاری محفل قرآنی ویژه واعظان زن خبر داده بود. توسعه فعالیت‌های قرآنی ویژه بانوان در سال‌های اخیر به شکلی ویژه مورد توجه این وزارت قرار گرفته است. با این حال فعالیت‌های قرآنی در مصر از دیرباز با حضور گسترده زنان نیز همراه بوده است. بسیاری از معلمان قرآن کریم در مکتب‌خانه‌های سنتی مصر که مهد پرورش قاریان بزرگ مصر و جهان اسلام است، زن بوده‌اند و این حضور تاکنون نیز ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha