برگزاری جلسه هم‌اندیشی شورای امر به معروف در سازمان جهاددانشگاهی گیلان
کد خبر: 4198517
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

برگزاری جلسه هم‌اندیشی شورای امر به معروف در سازمان جهاددانشگاهی گیلان

جلسه هم‌اندیشی شورای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان جهاددانشگاهی استان با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان 17 بهمن‌ماه برگزار شد.

شورای امر به معروف در جهاددانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، جلسه هم‌اندیشی معروف از سوی شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهاددانشگاهی استان با حضور محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و هادی مدبری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان و معاونین و سایر اعضای شورا روز گذشته، 17 بهمن‌ماه در این سازمان برگزار شد.

محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله فجر اظهار کرد: مهمترین تشکیلات برای پیشبرد شریعت همین شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بوده و خاستگاه انقلاب اسلامی نیز همان شریعت و مکتب ماست.

وی افزود: رسالت ما به عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم همان حدیث گرانقدر امام موسی کاظم(ع) است که در کتاب شریف تهذیب آمده «باید امر به معروف و نهی از منکر کنید وگرنه نابه‌کاران شما، زمام کارهایتان را به دست می‌گیرند آنگاه نیکانتان دعا کنند ولی دعایشان مستجاب نشود.»

صدیقی گفت: نگاه ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به همه دستگاه‌های حاکمیتی در واقع ایجاد یک تعامل برای کاهش آسیب‌های اداری است تا بتوانیم از آنها سود ببریم. انسان اساسا زیباپسند و دنبال خوبی‌هاست. از این رو همه انبیای الهی آمدند تا خوبی‌ها و معروف‌های جهان را ابلاغ کنند، آنها با همه پلیدی‌ها و انحرافات مبارزه کردند و در چارچوب معروفات در ساختن یک زندگی سالم مطابق با فطرت انسان، رهنمون کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد: در نتیجه استقبال از امر به معروف و نهی از منکر در همه نقاط جهان و بسیاری از ادیان معروف به صورت شگفت انگیزی وجود دارد. در این کار امکان وجود خطاهایی هم هست که هیچگاه انکار نمی‌شود، لیکن باید دست در دست هم گذاریم تا به هدف اصلی که رسیدن به منزلت یک انسان وارسته است نائل آییم. از محیط‌های علمی توقعی وجود دارد که از شایستگی خود آنها بروز کرده است. به حکم عقل بیان می‌کنیم که رفتار یک استاد و مدرس به عنوان فرد نمونه‌ای در جامعه باید به شکلی مطلوب باشد که دیگران را تحت تأثیر رفتار پسندیده خود قرار دهد.

وی افزود: جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی که مولود انقلاب اسلامی است، پیشرفت‌های زیادی در تکنولوژی‌های مختلف داشته و افکار جهادی عمیق و سازنده‌ای را ترویج داده و در دنیای علم عقب نمانده، اعتقاد ما بر این است که در همه مجامع آکادمیک باید این شرایط به وجود بیاید تا زمینه جهش بیشتر علمی فراهم گردد. رسالت ما در آن چیزی که منکر یا معروف به نظر می‌آید و شاه بیت فعالیت‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر در دنیای امروز بوده توجه به مقوله عفاف و حجاب است.

صدیقی با بیان اینکه اهمیت توجه به حجاب و عفاف به این دلیل است که دشمن برای نابودی اعتقادات مردم برنامه‌ریزی کرده، تصریح کرد: جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری بار علمی سنگینی دارد، مثلاً در مجامع دانشگاهی، نوجوانان و جوانان شناخت عمیقی از مسائل پیرامون خود ندارند. این حق دانش‌آموزان و دانشجویان است که در کارگاه‌های آموزشی تخصصی آموزش ببینند و باعث رشد عقلانی و علمی خود شوند تا بتوانند تصمیمات درستی در زندگی اخذ کنند و در نتیجه با احساسات آنها بازی نشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه حضور در انتخابات تکلیفی است که مردم استان گیلان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند، تأکید کرد: جلسات گفت‌وگو محور و کرسی‌های آزاد اندیشی در خصوص انتخابات می‌تواند برای عموم جامعه و دانشگاهیان باعث بصیرت افزایی شود که در این کار دانشگاه‌ها می‌توانند پیشگام این مقوله باشند. همه دستگاه‌ها باید منسجم شده سواد رسانه‌ای را فرا بگیرند و به دیگران ترویج دهند. امروز بزرگترین زبان دنیا، رسانه است که نقش بسیار زیادی در اغفال جوانان ما دارد. معایب کار ما آنجا بروز می‌کند که ما در صحنه و پای کار حضور پیدا نمی‌کنیم.

هادی مدبری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) و خیرمقدم به محمدمهدی صدیقی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان و هیئت همراه، دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان جهاددانشگاهی گیلان هم به ارائه گزارش عملکرد شورا در حیطه امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای سال تاکنون پرداخت.

گفتنی است، در پایان این جلسه احکام صادره به اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha