سیدحسن نصرالله: پیروزی مقاومت حتمی است
کد خبر: 4199064
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

سیدحسن نصرالله: پیروزی مقاومت حتمی است

سیدحسن نصرالله، مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تأکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.

به گزارش ایكنا به نقل از  وب‌سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بیروت سفر کرده است، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر وضعیت جنگ و نسل‌کشی علیه غزه و اوضاع فلسطین و جنوب لبنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار، دبیرکل حزب‌الله ضمن تقدیر از حمایت‌های امام خامنه‌ای، همچنین رییس جمهور، دولت و ملت ایران از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و با تشریح وضعیت و توان بالای مقاومت و انسجام و هماهنگی گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه یادآور شد، دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است.

سیدحسن نصرالله، مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تأکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت اسلامی حتمی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان مواضع حکیمانه، صریح و مقتدرانه مقام معظم رهبری را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری در میان رهبران جهان منحصر به فرد قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گزارشی از تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین و مقاومت و تمرکز بر راه حل سیاسی مبتنی بر حقوق مردم فلسطین در محافل بین‌المللی ارائه کرد و یادآور شد پذیرش مقاومت به عنوان طرف اصلی در ابتکارات سیاسی مطرح شده، نشان از نقش و جایگاه مقاومت در فلسطین و منطقه است.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است.

 وی افزود: در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس مجلس لبنان

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد و با تجلیل از نقش برجسته نبیه بری در صحنه سیاسی لبنان و نیز حمایت وی از فلسطین، حمایت جمهوری اسلامی ایران را از روند سیاسی و نیز ثبات و امنیت لبنان مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و ملت فلسطین را از اصول ثابت ایران برشمرد و افزود: همه بازیگران مؤثر منطقه‌ای و بین‌المللی اعتراف می‌کنند که برغم همه کشتارها توسط رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه با شکست مواجه شده و این در حالی است که آمریکا با تمام وزن و توان خود از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است و متأسفانه هنوز هم نشانه‌هایی از تمایل آمریکا برای پایان دادن به جنگ دیده نمی‌شود و این برخلاف ادعای آنهاست که می‌گویند بدنبال توسعه جنگ در متطقه نیستند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس با حمله به یمن مرتکب خطای راهبردی شده‌اند، افزود، آمریکا و انگلیس با نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، به تشدید بحران در منطقه و دریای سرخ دامن می زنند.

دیدار امیرعبداللهیان با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در بیروت

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان  همچنین با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در بیروت دیدار کرد.

در این دیدار که زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین حضور داشتند، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و جنگ علیه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رهبران گروه‌های مقاومت در این دیدار ضمن تشریح وضعیت میدانی نوار غزه و ایستادگی قهرمانانه مقاومت و مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری در بیش از ۴ ماه گذشته، تاکید کردند: در نتیجه ایستادگی و مقاومت، نشانه‌های قطعی پیروزی ملت فلسطین ظاهر شده است.
وی تاکید کرد که ‎زمان به نفع مقاومت است و دشمن صهیونیستی در حالی که تحت فشارهای فزاینده داخلی و بین‌المللی قرار گرفته، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است.

رهبران گروه‌های مقاومت نیز ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نقش و حمایت‌های رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و نیز گروه‌های محور مقاومت در حمایت از ملت فلسطین قدردانی کردند و تحرکات گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته را در حمایت از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در سطح جهانی مؤثر دانستند. همچنین بر اهمیت وحدت صفوف فلسطینی در مرحله اداره نبرد میدانی و سیاسی کنونی و مرحله پس از پیروزی برای رسیدگی به مشکلات مردم نوار غزه در نتیجه پیامدهای این جنگ تاکید کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت در میدان، خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای نبرد طوفان الاقصی این بود که مسئله فلسطین مجددا به موضوع اصلی جهان اسلام و جامعه جهانی تبدیل شد و مقاومت نیز توانست جایگاه و نقش غیرقابل انکار خود را در صحنه فلسطین و معادلات منطقه، تثبیت کند.

وزیر امور خارجه، عصر جمعه، 20 بهمن در رأس هیئتی و در نخستین مقصد سفرش به منطقه وارد بیروت شد. او در بدو‌ ورود در فرودگاه در نشستی مطبوعاتی حاضر شد و به اوضاع منطقه پرداخت.

انتهای پیام
captcha