طراحی نقشه قرآنی فلسطین برای استقبال از ماه رمضان
کد خبر: 4200232
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

طراحی نقشه قرآنی فلسطین برای استقبال از ماه رمضان

یک هنرمند منبت‌کار مصری برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه، نقشه فلسطین را با استفاده از آیات قرآن کریم ویژه استقبال از ماه مبارک رمضان طراحی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، اسماعیل صابر که در زمینه ساخت تزئینات ویژه استقبال از ماه مبارک رمضان مشغول به کار است، هنگام طراحی وسایل جشن این ماه، برادران فلسطینی خود و حمایت از قدس  را فراموش نکرد.
این هنرمند مصری نقشه فلسطین را با حروف آیات 155 تا 157 سوره بقره طراحی کرد: «...وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ﴿۱۵۵﴾ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ﴿۱۵۶﴾ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ ﴿۱۵۷﴾: ...و مژده ده شكيبايان را (۱۵۵) [همان] كسانى كه چون مصيبتى به آنان برسد مى‏‌گويند ما از آن خدا هستيم و به سوى او باز مى‏‌گرديم(۱۵۶) بر ايشان درودها و رحمتى از پروردگارشان [باد] و راه‏يافتگان [هم] خود ايشانند(۱۵۷).»
 
او این اقدام را به عنوان پیامی تسلی‌بخش و در همبستگی با ملت فلسطین و اهالی غزه انجام داد تا این نقشه همراه با نمادهای سنتی ماه رمضان از جمله فانوس و هلال ماه در جشن‌های استقبال از ماه مبارک رمضان حاضر باشد.
 
اسماعیل صابر می‌گوید: من مهندس کشاورزی هستم، 20 سال پیش زادگاهم در منیا را ترک کردم و به استان اسیوط رفتم و در آنجا شروع به کار در زمینه چوب، به ویژه هنر منبتکاری کردم. من که عاشق این هنر هستم مراحل رشد را طی کردم تا به مرحله طراحی با چوب رسیدم.  امسال اولین سالی نبود که فانوس‌های مخصوص ماه رمضان را طراحی کردم. پارسال بزرگترین فانوس چوبی را ساختم کردم که طول آن 6 متر بود. امسال می‌خواستم که این جشن به فلسطین عزیز پیوند بخورد و بنابراین تصمیم گرفتم نقشه فلسطین را با آیات قرآن طراحی کنم.
 
وی ادامه داد: هدف من از انتخاب این آیه این است که به آنها بگویم خداوند با شماست و با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بشارت خیر خواهید یافت. من مشتاق بودم که نقشه فلسطین در جشن حلول ماه مبارک حضور داشته باشد. اجرای نقشه فلسطین و هلال بیش از 40 ساعت در طول 4 روز طول کشید. طول این فانوس بین 2 تا 2 و نیم متر بوده و از 3 تخته چوبی تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: فانوس و هلال به درخواست مشتری و برای استفاده در مکان ویژه جشن ماه مبارک انجام شد اما نقشه فلسطین ابتکار شخصی من در همبستگی با آرمان فلسطین و به عنوان پیامی ساده از سوی یک شهروند مصری به مردم فلسطین است که از صبورترین مردم جهان هستند.
ابتکار هنرمند مصری در طراحی نقشه فلسطین با آیات قرآنی
ابتکار هنرمند مصری در طراحی نقشه فلسطین با آیات قرآنی
انتهای پیام
captcha