اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد
کد خبر: 4201261
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد

اختتامیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران شامگاه امروز چهارشنبه، دوم اسفندماه در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران برگزار شد.

اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران، شامگاه امروز چهارشنبه، دوم اسفندماه در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بیان کرد: از همه همکاران، روزنامه‌نگار، خبرنگاران و عکاسان که با حضور پرشور خود این امکان را دادند که بعد از شش سال این رویداد را برگزار کنیم کمال تشکر را دارم که همه مضایق مکانی و زمانی را با جان‌ودل پذیرفتند، به سرعت حضور یافتند، کاستی‌ها و کمبودها را بر ما بخشیدند. 

وی ادامه داد: از ابتدای دوره فعالیت در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقتی‌که ایده برگزاری نمایشگاه مطرح شد، اندیشیدیم که نمایشگاه رسانه‌های ایران باید چه تفاوت‌هایی با ادوار پیش در شش سال گذشته داشته باشد؛ بنابراین الگو و ریل‌گذاری جدیدی طراحی شد که مهم‌ترین تفاوت آن تبلیغات فناورانه بود. از همه پیشرفت‌های فناورانه استفاده کردیم و همه افرادی که در حوزه‌های هوش مصنوعی و  فعالیت دارند، درخواست کردیم که در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مهدی‌پور با اشاره به اتفاقات غزه بیان کرد: توجه ویژه به جریان مقاومت و غزه که یک موضوع انسانی است از دیگر نکات این نمایشگاه است. هزاران انسان به دست ستمکارترین افراد روی زمین به شهادت رسیدند و اهالی رسانه کسانی‌اند که اجازه ندادند این موضوع فراموش شود به‌همین علت از حامیان فلسطین دعوت کردیم که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: توجه به بخش کودک و  رسانه‌های بخش کودک و نوجوان از اتفاقات دیگری بود که در این نمایشگاه شاهد بودیم. همچنین موضوع «انسان رسانه‌ها» و افرادی که خارج از فضای رسمی رسانه‌ای فعالیت می‌کنند، از نکات دیگر نمایشگاه رسانه‌های ایران بود که فضای اجتماعی بزرگی را در نظر گرفتیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند. 

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: حدود ۴۵۰ خبرگزاری، روزنامه، نشریات و پایگاه‌های خبری در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که بخش اعظم میزبانی نمایشگاه و اتفاقات آن برعهده‌ این گروه قرار داشت. ۲۵ رسانه خارجی در قالب چند غرفه در نمایشگاه حضور یافتند و موفق شدیم در طول این ۴ روز، بیش‌ از ۳۲ نشست علمی و تخصصی برای شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های حوزه رسانه با حضور نخبگان عرصه رسانه برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین از پیشکسوتان رسانه کشور و ۲۲ پیشکسوت استانی تقدیر شد. حدود دوهزار نفر از همکاران در نمایشگاه حضور پیدا کردند، بیش‌ از ۲۰ نشست خبری با حضور سخن‌گویان مختلف دولت برگزار شد و صدها برنامه‌ گفت‌وگو و مناظره در رابطه با انتخابات برگزار شد و از همه سلایق و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی حضور پیدا کردند.

مهدی‌پور تصریح کرد: یکی از نقاط قوت این نمایشگاه نزدیکی آن با انتخابات است و تعاملی بین اصحاب رسانه و کنشگران سیاسی و اجتماعی شکل گرفت. هر روز در نمایشگاه به مناسبت‌های مختلف، موقعیتی برای اجرای برنامه‌های مذهبی طراحی‌ شده بود. امیدوارم در سال آینده نمایشگاه را در فصل پاییز برگزار کنیم.

پس از سخنان فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید حمیدرضا برقعی، شاعر آیینی به خوانش شعر خود پرداخت و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود.

در انتهای اختتامیه نمایشگاه رسانه‌های ایران از برترین رسانه‌های حاضر در نمایشگاه در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

سه غرفه منتخب به انتخاب داوران عبارت است از خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایسنا و پایگاه خبری خبر فوری 

نقش برتر رسانه نمایشگاه از دیدگاه کمیته ارزیابی عبارت است از مؤسسه همشهری محسن مهدیان در بخش مؤسسه مطبوعاتی؛ همچنین روزنامه صبا و خبرگزاری ایرنا و فارس به‌عنوان دو خبرگزاری مؤثر تجلیل شدند.

همچنین در بخش پایگاه خبری از پایگاه خبری پارسینه، در بخش رسانه‌های نوین از رسانه «دی تاک» و در بخش انسان رسانه‌ها از کافه رسانه، در بخش استان‌ها از روزنامه «صبح ساحل» در جنوب کشور و روزنامه «همدان پیام» و خبرگزاری «کردپرس»، در بخش رسانه‌ خارجی از خبرگزاری CMG از چین و شبکه تلویزیونی فلسطینی «الیوم» تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha