برگزاری جشن نیمه‌شعبان در سمنان
کد خبر: 4201867
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

برگزاری جشن نیمه‌شعبان در سمنان

آئین ویژه شب و روز نیمه شعبان، ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) با حضور پرشور مردم متدین و خداجوی استان سمنان در معابر و مساجد و مهدیه‌ها برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان، مردم متدین استان سمنان در شب و روز نیمه شعبان نسبت به توزیع شربت و شیرین در معابر و خیابان‌های شهرها و روستاهای استان سمنان تلاش دارند تا نقشی در این جشن بزرگ ولایی برگزار کنند و با شیرین کردن کام مردم، در این کار سهیم باشند.

مردم استان سمنان از دورترین روستاها تا بزرگترین شهرها، آئین ویژه شب نیمه‌شعبان را با حضور پرشور برگزار کردند. معابر و کوچه‌های شهر امشب رنگ و بویی دیگر دارند. جشن‌های مردمی نیمه شعبان در مساجد، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و معابر و میادین اصلی شهرهای و روستاهای استان سمنان با حضور پرشور مردم برگزار شد و مردم متدین و منتظر استان با حضورشان به این جشن‌ها، رنگ و لعاب ویژه ای دادند.

در عمده مراکز شهرهای استان برنامه‌های ویژه شب نیمه شعبان با حضور مردم استان سمنان برگزار شد جشن‌هایی که با نورافشانی، شربت و شیرینی و سرود و مدیحه‌سرایی در ثنای امام عصر (عج)، با شکوهی خاص همراه شده بود. زن و مرد و پیر و جوان امشب به عشق مولایشان مهدی موعود (عج) در جشن‌ها حضور پرشوری داشتند. یکی از بخش‌های قابل توجه مراسم امروز در اقصی نقاط استان سمنان حضور جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی است که نشان از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

مردم با هر آنچه در توان داشتند در هر چه باشکوه‌تر کردن جشن‌های نیمه شعبان، مشارکت کردند مردم با پخش شیرینی و چای و شیر و شربت سهم خودشان را در این جشن مردمی ایفا کردند جشنی به بلندای نام نیمه شعبان جشنی به وسعت دل‌های کویری مردم عاشق دیار قومس؛ اینجا امشب، نور و شور با هم در آمیخته است.

همچنین در مهدیه‌های استان سمنان مردم با حضور پرشور خود در جشن نیمه شعبان، نشان دادند که عاشق اهل بیت (ع) و ولایت امام عصر (عج) هستند برخی از این مراسم با سخنرانی مبلغان دینی و مدیحه‌سرایی در ثنای امام عصر (عج) همراه بود.

حضور مردم متدین ایران اسلامی در مراسم نیمه شعبان نشانه‌ای ارادت مردم به مولایشان امام زمان (عج) است و عشقی که مردم به امام دارند، هرگز کمرنگ نخواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا اکبری مبلغ مذهبی استان سمنان با بیان اینکه دشمنان و معاندان خیلی تلاش دارند تا نشان دهند که مردم از دین گریزان شده و یا ارزش‌های دینی برایشان کمرنگ شده است، گفت: این دست حضورها نشان می‌دهد که مردم ما نه تنها از ارزش‌های اسلامی و انقلابی شأن دلسرد نشده‌اند بلکه روز به روز در تکریم ارزش‌های دینی و ولایی خود، اهتمام بیشتری نیز دارند چرا که هر سال شاهد حضور بیشتری از مردم در صحنه‌ها هستیم.

این فعال مذهبی ادامه داد: امروز نیز همزمان با روز میلاد حضرت مهدی (عج) راهپیمایی بزرگ عاشقان ولایت حضرت مهدی (عج) در اقصی نقاط استان سمنان برگزار شد که این راهپیمایی در سمنان از امامزاده علی اشرف (ع) تا امامزاده یحیی (ع) با حضور مردم متدین این شهر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha