مراسم جشن میلاد نیمه شعبان در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد
کد خبر: 4202059
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

مراسم جشن میلاد نیمه شعبان در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

به‌مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد مسعود دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) مراسم جشن باشکوهی با حضور عاشقان و منتظران ظهور آن حضرت در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

مراسم جشن میلاد نیمه شعبان در مرکز اسلامی مسکوبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مجمع قرآنی السابقون سیستان‌وبلوچستان، جشن «نیمه شعبان» شامگاه یک‌شنبه، 6 اسفندماه، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو و تلاوت قاری ممتاز بین‌المللی، رضا صفدری برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بخت‌آور، مدیر مرکز اسلامی مسکو ضمن تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و خیر مقدم به همه مهمانان این جشن با ایراد سخنانی پیرامون فضیلت نیمه ماه مبارک شعبان، اظهار کرد: ماه شعبان فرصتی برای استغفار و آماده کردن قلوب برای ورود به ماه مبارک رمضان است؛ به‌ویژه شب و روز نیمه شعبان که معروف است پیامبر(ص) در این شب در محراب تهجد، تا صبح مشغول مناجات و استغفار به درگاه پروردگار بود.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود درباره ولادت امام زمان(عج)، افزود: خواست خداوند است که در نهایت، این دنیا به دست اهل عدالت افتاده است به وسیله یک منجی از نسل پیامبر خاتم(ص) نجات یافته و با خیر پایان یابد.
 
شیخ کفاح محمد بطه، مدیر اداره مرکزی مسلمانان استان ولگوگراد روسیه نیز در این مراسم، با طرح این پرسش که مسلمان در انتظار حضرت مهدی(عج) چه باید بفهمد؟، گفت: ما نباید صرفاً در خانه بنشینیم، بلکه باید وظایف‌مان را انجام دهیم و در وهله نخست، دل‌هایمان را یکی کنیم، تا این کار را نکنیم، امام را نمی‌بینیم.
 
وی ادامه داد: وقتی امام(عج) ظهور فرمایند، ایشان امام همه امت اسلام هستند، ما آرزوی آمدن حضرت مهدی(عج) را داریم تا از این ظلم و پلیدی در دنیا نجات پیدا کنیم؛ او بر همه حاکمان حاکم خواهد بود؛ می‌گویند تا مردی از اهل بیت(ع) من بیرون نیاید روز قیامت نخواهد بود.
 
در ادامه این مراسم پخش کلیپ به زبان روسی از سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره حضرت ولیعصر(عج) و آمادگی منتظران ایشان، اجرای سرود و دکلمه توسط نونهالان، معرفی آثار «خایلف» هنرمند روس با موضوع انتظار، اجرای سرود و تواشیح اهل بیت(ع) و قطعاتی در مدح حضرت مهدی صاحب الزمان(عج)  و ندای لبیک یا مهدی(عج)، از جمله برنامه‌هایی بود که به‌مناسبت نیمه شعبان در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.
 
انتهای پیام
captcha