نقش مؤثر رسانه در تبیین و ترویج معروف در جامعه
کد خبر: 4203745
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی مطرح کرد

نقش مؤثر رسانه در تبیین و ترویج معروف در جامعه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی نقش مؤثری در تبیین و ترویج معروف در سطح جامعه دارند

سیدامیر مرتضوی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضویبه گزارش ایکنا خراسان رضوی، سیدامیر مرتضوی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، در آخرین مجمع دبیران شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دستگاه‌های قضایی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ که امروز ۱۵ اسفندماه، در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه با یک نگاه نادرست القا شده و در افکار عمومی انجام فریضتین خلاصه شده به منکرات، اگر رسانه‌ها به‌عنوان ابزار اطلاع‌رسانی به این حوزه بیشتر ورود کنند، با آگاه‌سازی عمومی از معروفات در سطح عمومی می‌توانند در تبیین و ترویج فریضتین تأثیرگذار باشند.

وی افزود: هر چقدر معروفات در جامعه پررنگ‌تر شود، به‌تبع آن منکرات نقش خود را از دست می‌دهند. در این راستا رسانه باید معروفات هرچقدر هم اندک باشد را به‌صورت فراگیر منتشر کنند، زیرا این اقدام زمینه رشد منکرات را کاهش می‌دهد.

مرتضوی بیان کرد: دستگاه‌های قضایی به‌عنوان متولیان اجرای قانون در جامعه باید اقدامات مؤثری همچون آموزش در زندان‌ها، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، حمایت از زنان سرپرست خانوار که همسرانشان در زندان هستند، رسیدگی به‌موقع به پرونده‌های شورای حل اختلاف و... را رسانه‌ای کنند تا زمینه امیدآفرینی در جامعه افزایش یابد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با تأکید به نقش بی‌بدیل رسانه در احیای امربه‌معروف، تصریح کرد: رسانه‌ها در احیای فریضتین باید بیشتر اخباری را پوشش دهند که ترویج خوبی و معروف است. نشست‌های خبری با موضوعات مختلف همچون خانواده، تربیت فرزند، پیشگیری از وقوع جرم و... در ترویج معروف و کاهش منکر نقش بسیاری دارد.

 در این جلسه نحوه بارگذاری گزارشات دستگاه‌های تابعه در سامانه جدید ارزیابی کشور آموزش داده شد.

انتهای پیام
captcha