گسترش امر به معروف در جامعه از ترویج بدی‌ها جلوگیری می‌کند
کد خبر: 4203965
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
رئیس ستاد امربه‌معروف:

گسترش امر به معروف در جامعه از ترویج بدی‌ها جلوگیری می‌کند

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: هرچقدر عمل به فریضتین در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گسترش کارهای نیک فراگیرتر شده و به تبع آن از بدی‌ها جلوگیری می‌شود.

آیت‌الله کاظم صدیقی،  رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله کاظم صدیقی،  رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، در گردهمایی سالانه دبیران ستادهای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر استان‌ها که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم بر اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تاکید شده و از آن به عنوان تکلیف واجب شرعی و عقلی یاد شده است.

وی علت تاکید قرآن بر اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را مسئولیت‌پذیری افراد نسبت به یکدیگر در جامعه دانست و افزود: دراین دیدگاه روحیه نظارت بر یکدیگر و دقت در انجام امور فردی و اجتماعی برای سعادت دنیا و آخرت مورد توجه است و خداوند متعال در فریضه امر به معروف و نهی از منکر آحاد مسلمانان را نسبت به هم مسئول قرار داده‌است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیان کرد: در میان فرایض متعدد دینی، اصل امر به معروف و نهی از منکر، اهمیت بسیار بالایی نسبت به سایر فرایض دارد. آیاتی که در قرآن به فریضتین اختصاص یافته نشان می‌دهد که عمل به این فریضه، امت اسلام را به بهترین امت تبدیل می‌کند.

وی تاکید کرد: همچنین عمل به این فریضه فراموش شده باعث ایجاد و تقویت حکومت صالحان، اقامه فرایض دینی، گسترش قسط و عدل، و سامان یافتن امور می شود. اصل امر به معروف و نهی از منکر اگر از میان برود تمام تعلیمات اسلامی از میان رفته و اگر این اصل منسوخ شود جامعه اسلامی به صورتی که باید وجود داشته باشد، هرگز وجود نخواهد داشت.

صدیقی اظهار کرد: تمام اقدامات حکومت اسلامی بر پایه و اساس اسلام تشکیل شده و حکومت و مردم دو رکن اساسی جامعه اسلامی بشمار می روند از این رو مردم نقش موثری در احیای فریضتین در جامعه دارند.

وی بیان کرد: مردم رکن اصلی در حفظ نظام هستند و مسولان ستادهای امر به معروف ونهی از منكر به عنوان پل ارتباطی بین مطالبات مردم و پاسخگویی مسئولان باید در راستای نهادینه كردن این فریضه واجب بین قشرهای مختلف جامعه تلاش کنند.

صدیقی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با هدف تعلیم آمران به معروف تصریح کرد: برگزاری كارگاه‌ها، جلسات و همایش‌ها با موضوعات امر‌ به ‌معروف ‌و ‌نهی از منكر در فرهنگ‌سازی این امر مهم نقش به‌سزایی دارد.

انتهای پیام
captcha