تأثیر اقدامات فرهنگی در احیای فریضتین
کد خبر: 4204670
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی مطرح کرد

تأثیر اقدامات فرهنگی در احیای فریضتین

عبدالحمید طالبی گفت: در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اقدامات فرهنگی بسیار مؤثر است و طلایه‌داران باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا خراسان رضوی، عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، در جلسه آموزشی و تبیینی طرح مهربانی که امروز 20 اسفندماه در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اقدامات فرهنگی بسیار مؤثر است و طلایه‌داران باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی ادامه داد: سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با داشتن دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و همچنین بنیاد پژوهش‌های اسلامی دارای ظرفیت‌های علمی و پژوهشی بسیار خوبی است که می‌توان با تعامل بیشتر این مجموعه با طلایه‌داران شاهد رشد و پویایی در احیای فریضتین باشیم.

احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نیازمند فرهنگ‌سازی است

در ادامه همچنین حجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی، گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از واجبات و فرایض بسیار مهم، حساس و سرنوشت‌ساز اسلامی و رویکرد اساسی انبیاء و معصومین و اولیای الهی است.

وی تصریح کرد: اجرای فریضتین در جامعه کنونی اهمیت زیادی دارد و این امر مهم نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتری است و از همه مهم‌تر مسئولیت‌پذیری اجتماعی تک‌تک آحاد جامعه اثرگذاری بیشتری را در این زمینه به دنبال دارد که طلایه‌داران می‌توانند با انجام مأموریت صحیح خود در این عرصه خطیر بسیار تأثیرگذار باشند.

میریان بیان کرد: در برهه کنونی که فریضتین به فراموش سپرده شده، طلایه‌داران به‌عنوان سربازان جبهه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در احیای این امر الهی واجب بسیار مؤثر هستند.

اجرای طرح مهربانی حرم رضوی هم‌زمان با ماه رمضان در مشهد

در ادامه محسن ملی، جانشین قرارگاه طلایه‌داران ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی، اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو با حضور طلایه‌داران عرصه‌های ۲۶ گانه مشهد در استقبال از زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) از ۲۵ اسفندماه الی ۲۴ فروردین‌ماه طرح مهربانی اطراف حرم رضوی در مشهد اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح آشنایی بیشتر زائران علی بن موسی‌الرضا(ع) با جایگاه عبادت و زیارت حرم رضوی است. همچنین در این ایام از ۲۷ اسفندماه الی ۱۰ فروردین‌ماه تعداد ۱۶ غرفه فرهنگی در چهار ورودی حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند. در این غرفه‌ها خدمات فرهنگی و تبیینی به زائران ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha