آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در حرم رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 4204737
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در حرم رضوی برگزار می‌شود

مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی، به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» با حضور ۴۰ کودک و نوجوان غیرایرانی از ۱۲ ملیت در حرم مطهر رضوی را برگزار می‌کند.

آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: مدیریت زائرین غیرایرانی امسال نیز همچون سال گذشته با برپایی آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در رواق بزرگ امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی در شامگاه یکشنبه بیستم اسفندماه به صورت نمادین به استقبال ماه مبارک رمضان رفت و این درحالی‌ست که این آیین سنتی در یک مراسم باشکوه و ویژه شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند با حضور مجاوران و زائران ایرانی و غیرایرانی در تمام رواق‌های حرم مطهر به ویژه رواق امام خمینی(ره) برپا خواهد شد.

وی افزود: از دیرباز در کشور‌های مسلمان و بالأخص کشور‌های عربی مراسم سنتی «هل هلالک یا رمضان» برگزار می‌شود، در این آیین معنوی تعدادی از کودکان و نوجوانان در اولین شب ماه مبارک در محله‌های خود ضمن تبریک و شادباشِ حلول ماه مبارک رمضان، به خواندن شعر و سرود در مدح اهل‌بیت(ع) و یادآوری برکات این ماه عظیم می‌پردازند.

آیین سنتی «هل هلالک یا رمضان» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: از آنجا که زنده نگهداشتن اینگونه سنت‌های حسنه باعث یادآوری و انتقال ارزش‌های الهی و اسلامی به نسل‌های آینده می‌شود، مدیریت زائرین غیرایرانی بر آن شد تا با برپایی هر چه باشکوه‌تر این سنت حسنه در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور ۴۰ کودک و نوجوان از ملیت‌های مختلف جهان اسلام اقدام کند.

وی یادآور شد: این مراسم باشکوه دوشنبه شب ۲۱ اسفندماه با حضور زائرین اعم از ایرانی و غیرایرانی در این مراسم معنوی برپا می‌شود و اثرات مثبت آن در فضای سراسر معنوی و پرانرژی حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا (ع) شامل حال خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha