اعتماد به توانمندی‌های داخلی شرط اساسی تحقق شعار سال است
کد خبر: 4207616
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

اعتماد به توانمندی‌های داخلی شرط اساسی تحقق شعار سال است

امام جمعه شاهرود خواستار توجه دولت به کارآفرینان و جهادگران عرصه تولید در کشور و شهرستان مهدیشهر شد و گفت: اعتقاد و اعتماد به توانمندی‌های داخلی از جمله شروط اساسی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و اقتصاد مردمی است.

حجت الاسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد نماز جمعه استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر، امروز، 10 فروردین، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر به شعار سال ۱۴۰۳ مدنظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: تحقق شعار سال الزاماتی دارد که یکی از آنها ضرورت تسهیل گری و مهیا کردن زمینه ورود مردم به مسائل اقتصادی از سوی مسئولان و دولت‌ها است.

وی ادامه داد: ایران منابع عظیمی مانند نفت، فولاد، گاز، صنایع دستی و معادن دارد که این سرمایه‌ها برای مردم است و برای بهبود شرایط باید همه این منابع را به کار گرفت.

امام جمعه مهدیشهر با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی باید وارد میدان شوند و باید بتوانیم به تعاونی‌ها که مصداق بارز مردمی کردن اقتصادی هستند، کمک کنیم اظهار کرد: ضررورت دارد که امروز برای تأمین بنگاه‌های تولیدی، دولت تلاش کند.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به ضرورت تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی بنگاه‌های تولیدی مردمی و بخش خصوصی، یادآور شد: خروج واحدهای راکد از رکود و بازگشت آنها به تولید از دیگر مطالباتی است که دولت مردان باید به آن توجه داشته باشند.

وی اعتقاد و اعتماد به توانمندی‌های داخلی را از جمله شروط اساسی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و اقتصاد مردمی برشمرد.

امام جمعه مهدیشهر خواستار ورود دولت به مقوله تسهیل‌گری در زمینه بنگاه‌های کوچک تولیدی مردمی شد و افزود: عدالت در توزیع سرمایه‌ها و اشتغال در بخش‌های کوچک نیازهای استفاده از ظرفیت مردمی در اقتصاد است.

وی به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: شش ماه از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد که در این راستا در طول تاریخ ۷۰ ساله رژیم جعلی اسرائیل هیچوقت اسرائیلی‌ها در موضع دفاع نبودند و همواره در حمله بودند و عمدتاً هم پیروز می‌شدند و عملیات آنها با قدرت تمام می‌شد اما طوفان‌الاقصی برای نخستین بار اسرائیل را در موضعی قرار داد که شش ماه است در حال دفاع از خودشان هستند.

امام جمعه مهدیشهر اظهار کرد: در تمام این سال‌ها همواره پیروزی صریح برای اسرائیل رقم می‌خورد اما طوفان‌الاقصی شش ماه است که اسرائیل را مرتباً با شکست آشنا می‌کند لذا راهپیمایی روز قدس امسال متفاوت از سال‌های قبل و با مشارکت بیشتر مردم باید همراه شود.

انتهای پیام
captcha