مردم با درک شرایط کنونی فلسطین در روز قدس حضور حماسی خلق می‌کنند
کد خبر: 4208411
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
عبدالله سهرابی:

مردم با درک شرایط کنونی فلسطین در روز قدس حضور حماسی خلق می‌کنند

دستیار وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه خوشبختانه مردم هوشمند ایران از بلوغ سیاسی بالایی برخوردار شده‌اند، گفت: ملت شریف ایران با درک شرایط کنونی جهان اسلام به ویژه مسائل مردم مظلوم غزه، حتما گسترده‌تر از قبل در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا خواهند کرد.

عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گفت‌وگو با ایکنا درباره حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و نسبت آن با بازماندن رژیم صهیونیستی از اهدافش در غزه، گفت: شاید این اولین و آخرین اقدام ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نقض آشکار حقوق بشر و کوانسیون وین و دخالت و تجاوز به خاک دیگر کشورها از جمله محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران است که براساس کنوانسیون وین، خاک کشورمان محسوب می‌شود و آن هم در حالی که مستشاران نظامی ما به صورت مأموریت رسمی و قانونی در آن کشور حضور دارند، اینگونه مورد هجمه حمله قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: 


وی با تأکید بر اینکه حق مطالبه و پیگیری همه‌جانبه ما از مراکز حقوق بشری بین‌المللی محفوظ است، ادامه داد: به نظر می‌رسد این موضوع یک جریان پیچیده طراحی‌شده از قبل است چرا که یک روز با دستور رئیس‌جمهور وقت آمریکا؛ ترامپ، شهید سلیمانی و ابومهدی را در عراق شهید می‌کنند و امروز به دستور شخص جو بایدن شاهد شهادت تعدادی از مستشاران در دمشق هستیم و از سوی دیگر سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را در روزهای اخیر به سرزمین‌های اشغالی داشتیم که طی آن بودجه‌های سنگین میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی اختصاص داده شد.

کارزار جدی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی

سهرابی با تأکید بر اینکه در اصل این رویارویی با رژیم صهیونیستی نیست، افزود: استکبار جهانی با جمهوری اسلامی وارد یک کارزار جدی و از نوع ترور و حذف شخصیت‌های مطرح نظامی شده است.

سهرابی با بیان اینکه شاید ریشه جریان داعش در روسیه را بتوان از این جنس ارزیابی کرد، بیان کرد: دوستان در وزارت خارجه در بخش‌های تخصصی مشغول مطالعه هستند. در شورای عالی امنیت ملی هم سیاست‌های کلی اتخاذ شده است و امیدواریم که در پیگیری‌های میدانی رئیس دستگاه سیاست خارجی بتوانیم حقوق تضییع شده بیّن و آشکار مقامات و شخصیت‌های ارزشمند نظامی کشورمان ـ که برای خودمان محفوظ می‌دانیم ـ مطالبه کنیم.

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در ادامه درباره اهمیت حضور با شکوه مردم در روز جهانی قدس، تصریح کرد: خوشبختانه مردم هوشمند ایران اسلامی به اندازه کافی، آگاهی پیدا کرده‌ و از بلوغ سیاسی بالایی برخوردار شده‌اند و با درک شرایط کنون جهان اسلام و بشریت به ویژه مسائل مردم مظلوم غزه، حتما به صورت پررنگ‌تر و گسترده‌تر در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا خواهند کرد.

سهرابی در پایان تأکید کرد: مردم ایران در روز 17 فروردین از آغازین ساعات اعلام راهپیمایی حضور خواهند داشت و تشییع سرداران و مستشاران شهید فاجعه تروریستی کنسولگری ایران در دمشق را به شکل باشکوهی برگزار خواهند کرد.  

انتهای پیام
captcha