افزایش شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و درخواست پاپ برای آتش‌بس فوری
کد خبر: 4210151
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و درخواست پاپ برای آتش‌بس فوری

وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۳۰۹ نفر رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنگ در غزه را اعلام کرد.

 این وزارتخانه تأکید کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ فلسطینی دیگر در نوار غزه به شهادت رسیده و ۹۵ نفر هم زخمی شدند.
وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر تا این لحظه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۳۰۹ نفر رسیده است.
قریب به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند و تلاش برای بیرون کشیدن آنها همچنان ادامه دارد. همچنین ۷۳ درصد از شهدا و مجروحان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

بمباران یکی دیگر از مدارس سازمان ملل در مرکز غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکی از مدارس آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی(آنروا) وابسته به سازمان ملل را در  اردوگاه النصیرات واقع در مرکز  غزه که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، بمباران کردند.

پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد

به نقل از وبگاه العهد، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه و رساندن فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم جنگ زده در این باریکه تأکید کرد.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پیامی به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر برای مسلمانان جهان از ادامه جنگ در غزه ابراز ناراحتی کرد.

وی در این باره نوشت: باید آتش‌بس فوری در نوار غزه که در وضعیت بحران انسانی قرار گرفته، برقرار شده و کمک‌های لازم به فلسطینیانی که به شدت درد و رنج می‌کشند، برسد.

پاپ در ادامه تأکید کرد: دیگر بس است، (جنگ را) متوقف کنید! خواهش می‌کنم صدای زوزه گلوله‌ها را پایان دهید و به فکر کودکان باشید، فکر کنید این‌ها کودکان خود شما هستند! آنها به خانه، مدرسه و پارک نیاز دارند، نه به قبر و گورستان!


سخنگوی حماس: از آزادگان جهان می‌خواهیم به تظاهرات خود ادامه دهند

سخنگوی جنبش حماس با اشاره به تشدید حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی در عید فطر، مردم کشورهای عربی و اسلامی را به استمرار تظاهرات در حمایت از غزه و درخواست برای توقف جنگ فراخواند.

عبد اللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین تأکید کرد: رژیم اشغالگر در عید فطر هدف قرار دادن غیرنظامیان را افزایش داد و مرتکب کشتارهای بیشتری شد، این حملات به شهادت صدها تن در بمباران خودروها، خانه‌ها، اجتماعات انسانی و بازارهای پرازدحام منجر شد.

القانوع در ادامه اظهار کرد: تشدید جنگ نسل‌کشی در غزه در طول عید فطر از سوی رژیم اشغالگر به منزله شورش علیه همه هنجارها، قوانین بین‌المللی و منشورهای انسانی و نادیده‌ گرفتن احساسات دینی مسلمانان و نقض قداست اعیاد آنها است.

سخنگوی حماس به المیادین گفت: از مردم تمام کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم راهپیمایی‌ها را به راه انداخته و تظاهرات را ادامه دهند چراکه این یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمایت از مردم فلسطین و اعمال فشار برای متوقف کردن جنگ علیه نوار غزه است.

انتهای پیام
captcha