هنر یکی از اصول مهم برای ترسیم الگوهای دینی است
کد خبر: 4210703
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
تربیت دینی کودکان/ 6

هنر یکی از اصول مهم برای ترسیم الگوهای دینی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کودک هر چیزی را که با علاقه یاد بگیرد در ذهن او باقی می‌ماند، گفت: از هنر می‌توان به‌عنوان یکی از اصول مهم ترسیم چهره‌های جذاب برای الگوهای دینی استفاده کرد.

مهدی حسنی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبیمهدی حسنی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: در آیات و روایات اولویت اصلی به کودک نگاهی است که شامل رشد فکری، ذهنی، عقلی است. این اولویت تربیتی برای رشد سلامت کودک اهمیت دارد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم جامع‌الاطراف بودن انسان که در روایات نیز به آن اشاره شده است؛ مراحل تربیتی کودک است که برای او سه دوره تربیتی تعریف شده است به این ترتیب که 7 سال اول فرزندان آقا، 7 سال دوم بنده و 7 سال سوم مشاور و وزیر هستند و این نوع نگاه تربیتی اگر در خانواده و مدرسه وجود داشته باشد به آن حیات طیبه مدنظر و رشد سلامت کودکان نزدیک خواهیم شد.


بیشتر بخوانید:

حسنی بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که به‌عنوان تربیت اسلامی به ویژه در آموزش و پرورش باید لحاظ شود محور قرار دادن قرآن کریم، سنت و سیره ائمه معصومین(ع) است و توجه به رویکرد جدید تعلیم و تربیت که استفاده از فناوری‌ها و توجه به محدودیت رشد شناختی، جنبه‌های انگیزشی، عاطفی و نگرشی بوده که به باورها عمل کنند. بنابراین کودک، هر چیزی را که با علاقه یاد بگیرد در ذهن او باقی می‌ماند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: از هنر می‌توان به‌عنوان یکی از اصول مهم ترسیم چهره‌های جذاب برای الگوهای دینی استفاده کرد و مبانی هنری که چهره‌ها را با توجه به ادبیات و زبان خاص کودکانه معرفی کند.

وی با بیان اینکه راهکارهای فعال و غیرمستقیم مدنظر بوده و هر موضوعی راهکار خاص خود را می‌طلبد، اظهار کرد: آموزش مسائل دینی یکی از راهبردهای مهم و تأثیرگذار است که باید از طریق راهبرد تربیتی غیرمستقیم لحاظ شود و بنابراین یکی از راه‌های آموزش مسائل دینی در قالب قصه، شعر، داستان و فعالیت تکمیلی راهبردها صورت می‌گیرد.

حسنی گفت: آموزش مسائل دینی محدودیت سنی ندارد، اما بهترین سن لحظه بعد از تولد تا اوج 20 سالگی است و آن شاکله تربیتی صورت گرفته و دیگر قابل تغییر نخواهد بود و بزرگترین بنیان فلسفی بشر در دوران کودکی برای تربیت دینی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عوامل و عناصر بسیار مهمی در تربیت کودک نقش دارند و یک گروه عناصر رسمی و غیررسمی و هر دو با هم برای اوج گرفتن تربیت دینی لازم است و هر آنچه در فضای آموزشی اتفاق و همسویی این دو بیشتر باشد از تربیت دینی کامل‌تری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha