برگزیدگان جشنواره «مالک اشتر» سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) تجلیل شدند
کد خبر: 4212633
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

برگزیدگان جشنواره «مالک اشتر» سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) تجلیل شدند

سیزدهمین جشنواره «مالک اشتر» در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری برگزار شد و از رده‌های برتر تجلیل به عمل آمد.

جشنواره مالک اشتر

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در سیزدهمین جشنواره «مالک اشتر» سپاه استان، اظهار کرد: این جشنواره با هدف الگوگیری از مالک اشتر، فرمانده برگزیده سپاه امیرالمومنین حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

اکبری با تشریح برخی ویژگی‌های مالک اشتر، و تبیین چرایی نامگذاری جشنواره فرماندهی سپاه و بسیج به این نام، گفت: شناسایی نخبگان و کسانی که فراتر از انجام وظیفه ذاتی تلاش می‌کنند و نیز دیده شدن این افراد، یکی از اهداف جشنواره مالک اشتر است.

وی افزود: رشد و کارآمدی، تعالی سازمان و تقدیر از مدیران و مسئولان برتر از نتایج برگزاری جشنواره مالک اشتر است و ایجاد شور و اشتیاق معنوی و انقلابی و رفع معایب و تقویت محاسن از جمله دیگر آثار جشنواره به شمار می‌رود.

اکبری تأکید کرد: مالک اشتر الگویی برای مدیران و فرماندهان سپاه و بسیج است که در میدان های مختلف باعث خوشحالی حضرت علی(ع) و موجب شادی مسلمین و ترس و وحشت دشمنان بود.

وی سند اعتلای 10 ساله بسیج و فعالیت در ذیل قرارگاه‌های 11 گانه را یکی از شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر عنوان کرد و افزود: آمادگی‌های عمومی و توان رزمی از دیگر شاخص‌های انتخاب رده‌های برتر در جشنواره مالک اشتر است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامان‌الله حسینی‌صدر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) نیز با اشاره به برخی ویژگی‌های مالک اشتر، گفت: مالک اشتر ولایتمدار و ولایت‌پذیر بود، یعنی در زمان تندی کندی نمی کرد و در زمان کندی نیز تندی نداشت بلکه همواره به وظیفه عمل می‌کرد.

وی افزود: کسانی که برجسته هستند، کارشان را خوب انجام می‌دهند، هرچند شاید نتوان مانند مالک اشتر بود اما می‌توان در مسیر او و با روش و منش و سیره او عمل کرد.

حسینی‌صدر تأکید کرد: نتیجه‌بخش بودن کارها، استقامت و پایداری و شکیبایی و پارسایی در زندگی و انجام امور از توصیه‌های حضرت علی(ع) به همه ماست.

انتهای پیام
captcha