پیام تسلیت رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی شهادت حجت‌الاسلام انصاری
کد خبر: 1320389
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲

پیام تسلیت رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پی شهادت حجت‌الاسلام انصاری

گروه اندیشه: ابوذر ابراهیمی ترکمان، طی پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم انصاری لاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان را تسلیت گفت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ ابراهیم انصاری لاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان را تسلیت گفت.



براساس این گزارش، متن این پیام بدین شرح است:



خبر شهادت شهید والا‌مقام حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ ابراهیم انصاری‌لاری،  بسیارتلخ و ناگوار بود. ازلحظه مخابره خبر، دوستان و علاقه مندان این شهید عزیز، لحظاتی توام با نگرانی واضطراب را سپری کردند و آرزوی نادرست بودن خبر را داشتند. عده‌ای که آرامش نوع بشر رنجشان می‌دهد دستان خود را به خون افراد بی‌گناه آلوده کردند . شهید انصاری از زمره مردان بی‌ادعا وپرکار در عرصه فرهنگ بود که سالیان درازی را در این راه صرف کرده بود. مقام معظم رهبری، در تعبیری ازسازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی با عنوان حامل اقتدار معنوی نظام یاد کرده‌اند که شهید انصاری  مصداق کاملاً این تعبیر است.  این شهید عزیز در دوران جنگ تحمیلی بسیارفعال بود. درتیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع) فعالانه تلاش می‌کرد. شناخت نگارنده این سطور از ایشان به همان ایام باز می‌گردد. روزگاری که مردان بی‌ادعای این مرز وبوم برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها می‌شتافتند ، ایشان یکی از عناصر اولیه و موثر در شکل‌گیری تیپ رزمی تبلیغی امام صادق (ع) در دهه شصت بود. بیش از صدها شهید روحانی از این تیپ به جبهه‌ها اعزام شده بودند وشهید انصاری(ره) همواره از ماندن خود به خسران یاد می‌کرد. آن روزها با چهره‌ای بشاش وامیدوار وگوش شنوا، سنگ صبور طلاب جوان بود واز افراط وتفریط به کلی پرهیز می‌کرد.



ایشان چه در دوران دفاع مقدس وچه در سال‌های همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کسوت مدیر کل ارشاد هرمزگان وگیلان وچه در سال‌هایی که به عنوان رایزن فرهنگی در سودان مشغول خدمت بود، همواره به خدمت می‌اندیشید وبا اعتقاد قلبی به تبلیغ آموزه‌های ارزشمند اسلامی در عرصه‌های مختلف تبلیغی حضور فعال داشت . شهید انصاری هیچ‌گاه مانند برخی که برای پنهان کردن نقصان خود به برجسته ساختن ضعف دیگران می‌پردازند، ضعف هیچکس را بازگو نمی‌کرد بلکه می‌کوشید قوت‌ها را بیان کند . واساساً اهل ایجاد تنش نبود و خطوط قرمز عرصه فرهنگ را که درک‌کردنی است ونمی‌توان از بخشنامه‌ها آن را استخراج کرد، به خوبی درک کرده بود و هیچ‌گاه از مرزهای نانوشته اما مسلم فرهنگی عبور نمی‌کرد . بسیار اخلاق محور بود و ادب را در همه حال رعایت می‌کرد. سال١٣٨٦و١٣٨٥هردو همسفر حج بودیم. ایشان از سودان مشرف شده بود ومن ازتهران. درمسجدالحرام ومدینهةالنبی با اشتیاق به دنبال زایران عرب بود تا باب دوستی را باز کند وبه گفت‌وگو بپردازد. به زبان عربی کاملا مسلط بود و اطلاعات علمی وسیعی داشت وبه‌خصوص در تاریخ اسلام احاطه خوبی داشت . اغلب ایام عمر ایشان درتبلیغ دینگذشت وهیچگاه خسته نمی‌شد. 



در سودان که بود، علاقه مردم به ایشان بسیار زیاد بود. با مردم ارتباط نزدیک داشت ودر خانه‌های آنان حضور می یافت و با آنان مجالست می‌کرد. 



چند روز پیش از عزیمت ایشان به لبنان با هم دیداری داشتیم و از ایشان پرسیدم کی انشا‌الله عازم هستید؟ گفت تا چند روز دیگر عازم هستم . گفتم خودت مایل به رفتن هستی؟ گفت: بیشتر مایل بودم جایی بروم که کسی رغبت به رفتن ندارد مثل برخی از کشورهای آفریقایی - عربی. 



اما ظاهراً باید بروم به کشور عروس خاورمیانه .



سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی پیش از این شهدای گرانقدری مانند شهید گنجی وشهید رحیمی را تقدیم فرهنگ ایران اسلامی کرده است. و همواره  یاد این شهیدان عزیز و پیمودن راه آنان وظیفه همه ما همکاران ایشان است. 



خدایش بیامرزد



ابوذر ابراهیمی ترکمان

captcha