7 شهر منتخب آذربایجان‌غربی طرح تذکر لسانی را اجرا می‌کنند
کد خبر: 1320914
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷

7 شهر منتخب آذربایجان‌غربی طرح تذکر لسانی را اجرا می‌کنند

گروه اجتماعی: قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌ غربی گفت: با هدف توسعه تذکر لسانی و ارائه الگوهای عملی موفق در جامعه، در سال جاری این طرح در 200 شهر کشور و در آذربایجان‌ غربی در 7 شهر منتخب اجرا می‌شود.


حجت‌الاسلام علی قنبری، قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، گفت: 7 شهر منتخبی که در آن طرح تذکر لسانی در آن‌ها اجرا می‌شود، شهرهای خوی، سلماس، چاپپاره، چالداران، نقده، میاندوآب و تکاب هستند که با هدف توسعه عملی تذکر لسانی در جامعه این طرح اجرا می‌شود.



وی عنوان کرد: مرحله اجرای طرح تذکر لسانی در شهرهای منتخب از نیمه دوم ماه رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.



حجت‌الاسلام قنبری افزود: در 200 شهر کشور نیز این طرح اجرا می‌شود که شامل مراحل مختلفی از جمله، آماده‌سازی، فعالیت‌های فرهنگی و مرحله فعالیت‌های تبلیغاتی در سطح شهر است.



وی ادامه داد: علاوه بر آن مرحله آموزش گروه‌های تذکر لسانی، مرحله سازماندهی و نیز اجرای ذکر لسانی از مراحل پیش‌بینی شده است که باید پیموده شود.



حجت‌الاسلام قنبری افزود: مرحله آماده‌سازی شامل جلسات هماهنگی و تفاهم‌نامه‌ها و همایش‌ها را شامل می‌شود که به تعداد 314 مورد بین ادارات و نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی بازار اصناف و هیئت‌های مذهبی تشکیل شده است.



قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف آذربایجان‌ غربی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این ستاد گفت: این برنامه‌ها شامل سخنرانی، برنامه‌های صدا و سیما و عناوین منتشر شده در مطبوعات استان را شامل می‌شود که تاکنون به تعداد 479 مورد انجام گرفته است.



به گفته وی، مرحله سازماندهی شامل گروه‌های تذکر لسانی است که در این راستا در مجموع 2343 گروه تذکر لسانی سازماندهی و آموزش دیده این طرح را اجرا می‌کنند.



وی ادامه داد: طرح «یادآوران» در آموزش و پرورش با هدف اعتلای اخلاق اسلامی در محیط‌های آموزشی و تربیت دانش‌آموزان ملتزم به اخلاق اسلامی و به‌ویژه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اجرا می‌شود و از برنامه‌های سال جاری ستاد احیا است.



قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف آذربایجان‌ غربی گفت: این طرح در چارچوب شیوه نظام اجرای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد احیا اجرا می‌شود.

captcha