مراسم رونمایی از ضریح ابراهیم بن مجاب در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 1351547
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
همزمان با 17 ربیع‌الاول؛

مراسم رونمایی از ضریح ابراهیم بن مجاب در اراک برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: همزمان با میلاد حضرت رسول(ص) ضریح ابراهیم بن مجاب که توسط هنرمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است در شهر اراک رونمایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: ضریح ابراهیم بن مجاب همزمان با میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور مقامات ایرانی و عراقی و مسئولین حرم مطهر حسینی در اراک رونمایی می‌شود.



وی ادامه داد: ساخت این ضریح مطهر به مساحت 55/17 متر مربع از سال گذشته و توسط هنرمندان از استان‌های مختلف کشور در شهر اراک آغاز شده بود و در مهر ماه سال جاری تکمیل شد.



رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در مورد سایر مشخصات ضریح گفت: وزن کل ضریح مطهر حدود شش تن است که شامل 9 پنجره و یک درب است. جنس چوب آن از ساج است و با قطعات قلمزنی نقره و مس با آبکاری طلا پوشیده خواهد شد. وزن نقره مصرفی در این اثر  هزارو 150 کیلوگرم است.



پلارک درباره برنامه انتقال و نصب این ضریح گفت: پس از رونمایی و بازدید مردمی 10 روزه قطعات ضریح باز شده پس از بسته بندی به کربلا ارسال می‌شود و پیش بینی ما برای نصب آن حدود یک ماه خواهد بود.



وی همچنین ابراز امیدواری کرد: همزمان با رونمایی از ضریح، از پرده مضجع مطهر ابا عبدالله الحسین(ع)که توسط بانوان اصفهانی تهیه و دوخته شده است نیز رونمایی و تحویل مسئولین حرم مطهر سید و سالار شهیدان شود.



یادآور می‌شود، امامزاده ابراهیم مجاب(ع) از نوادگان امام موسی‌بن‌جعفر(ع) و فرزند امام‌زاده محمد عابد(ع) است و مزار ایشان در رواق غربی حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع)، بخش زیارتی بانوان قرار دارد.

captcha