منتقدان داخلی به پرونده هسته‌ای نگاه ملی داشته باشند
کد خبر: 1388692
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
مجید تخت‌روانچی:

منتقدان داخلی به پرونده هسته‌ای نگاه ملی داشته باشند

گروه سیاسی: معاون وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: کسانی که پرونده هسته‌ای را نقد می‌کنند باید ابتدا به این موضوع ملی نگاه کنند.

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه وعضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اهمیت نقد سازنده در موضوع هسته‌ای گفت: نقد سازنده از سوی هر گروه و جریانی در کشور باید مورد استقبال قرار گیرد، اما مهم سازنده بودن نقد است.

وی با ذکر اینکه موضوع هسته‌ای باید به عنوان یک مسئله ملی مورد توجه قرار گیرد، افزود: پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ارتباطی به شخص و یا جناح خاصی ندارد و متعلق به ملت ایران است و باید کلان به مسئله نگاه کرد و تعلق آن به نسل‌های آینده را نیز در نظر گرفت.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: کسانی که پرونده هسته‌ای را نقد می‌کنند باید ابتدا به این موضوع ملی نگاه کنند؛ مسئله یک یا چند نفر از تیم مذاکره‌کننده مطرح نیست و حتی اگر فردی از تیم هسته‌ای خطایی نیز داشته باشد، منتقدان باید ملی بودن موضوع را درنظر بگیرند.

وزارت امور خارجه از نقد سازنده استقبال می‌کند

 معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه از نقد سازنده استقبال می‌کند، اما باید کسانی که نقد می‌کنند به نحوی عمل کنند که تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات به حمایت مسئولان و مردم دل‌گرم باشد.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده به نمایندگی از جمهوری اسلامی و ملت ایران در مذاکرات حاضر می‌شوند و باید این احساس را داشته باشند که پشتیبانی داخلی از آنها بالا است و مطمئنا دقت تیم مذاکره‌کننده نیز افزایش خواهد یافت.

نباید مسئله هسته‌ای را یک موضوع ساده پنداشت

تخت‌روانچی با ذکراینکه نباید مسئله هسته‌ای را یک موضوع ساده پنداشت، گفت: مسئله هسته‌ای پیچیده و در سطح ملی مطرح و از حساسیت بالایی برخوردار است که امیدوارم منتقدان با نقد سازنده به تیم مذاکره‌کننده کمک کنند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در پایان اظهار کرد: ما در پای میز مذاکرات نیز انتقادهای خود را به غربی‌ها صریح و روشن منتقل می‌کنیم و به آنها می‌گوییم برخی سخنانشان برای حل مسئله هسته‌ای مضر است.

captcha