سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سال ٩٣ با مدیریت جهادی پیگیری می‌کنیم
کد خبر: 1389917
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
زنگنه عنوان کرد:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سال ٩٣ با مدیریت جهادی پیگیری می‌کنیم

گروه اقتصاد: وزیر نفت اظهار کرد: صنعت نفت در سال ٩٣، اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط‌عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه، در حاشیه دیدار نوروزی با کارکنان وزارت نفت که صبح شنبه ٩ فروردین ماه در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده تاکید مجدد بر اقتصاد و به خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: وزارت نفت بر آن است در سال ٩٣، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در قالب طرح‌های مشخصی، در صنعت نفت دنبال کند و امور را با عزم ملی و مدیریت جهادی پیش ببرد.

ممانعت از اعمال دیدگاه‌های غیرحرفه‌ای در صنعت نفت
زنگنه در مورد عملکرد صنعت نفت در اولین سال آغاز به کار دولت یازدهم گفت: مهم‌ترین اتفاقی که طی این مدت در این صنعت روی داده است، تلاش برای حرکت به سمت کار حرفه‌ای و ممانعت از اعمال دیدگاه‌های غیرحرفه‌ای در این صنعت بوده و این روند ادامه خواهد یافت.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت انضباط مالی و بازگشت به روال خردمندانه جمعی برای اداره صنعت نفت گفت: امسال بیشترین رقم پرداخت بودجه‌های عمرانی در کشور به ثبت رسیده که بخشی از آن، حاصل تلاش کارکنان این صنعت به منظور افزایش میزان صادرات است.

پارس جنوبی و میادین نفتی غرب کارون در اولویت توسعه
زنگنه در خصوص اولویت‌های کاری وزارت نفت در سال ٩٣، پیش بردن کار توسعه میدان‌های مشترک را مورد تاکید قرار داد و افزود: در بخش گاز، میدان مشترک پارس جنوبی و در بخش نفت، میدان آزادگان و میادین غرب کارون در اولویت توسعه قرار دارند.
وزیر نفت، احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اهتمام برای افزایش ظرفیت پالایش میعانات گازی را در بخش پالایش حائز اهمیت خواند و افزود: در سال جاری، فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

گام‌های بزرگ در بخش بهینه‌سازی مصرف سوخت
زنگنه با بیان اینکه در سال ٩٣، جهش دوم در بخش پتروشیمی محقق می‌شود، از برنامه‌های وزارت نفت برای برداشتن گام‌های بزرگ در مسیر بهینه‌سازی مصرف سوخت خبرداد و گفت: با مجوزهایی که اخذ شده است با حمایت مجلس شورای اسلامی، در بخش بهینه‌سازی مصرف و کاهش شدت مصرف انرژی به خصوص در بخش‌های حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.
وی در خصوص اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: افزایش قیمت در فاز دوم، با شیب ملایمی همراه خواهد بود و وزارت نفت به عنوان دستگاه اجرایی، آن‌چه ابلاغ شود را اجراء خواهد کرد.

captcha