شهید آوینی الگوی مجسمی برای معرفی هنر انقلاب اسلامی است
کد خبر: 1392139
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
امینی:

شهید آوینی الگوی مجسمی برای معرفی هنر انقلاب اسلامی است

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با بیان اینکه شهید آوینی، الگوی مجسمی برای معرفی هنر انقلاب اسلامی است، گفت: اهداف و آرمان شهید آوینی تحقق آرمان‌های اسلامی است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

یوسف امینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک فکر و اندیشه اسلامی است،‌ اظهار کرد: سختی‌ها، مبارزات و شکنجه‌هایی که مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کردند برای رسیدن به فکر واندیشه ناب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «هر فکر و اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست»، افزود: پیام انقلاب اسلامی می‌تواند با استفاده از ابزار هنر منتقل و ماندگار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با هنرمندی هنرمندان توانسته‌ایم برای نشر مبانی اسلامی گام برداریم، عنوان کرد: نقش هنرمندان در ترویج مبانی اسلامی در کنار سایر ابزارها بسیار ضروری است.

آرمان انقلاب اسلامی یک آرمان متعالی است

امینی با تأکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی یک آرمان متعالی است، گفت: روشنگری و ایجاد بصیرت در جهان اسلام و تمام مردم دنیا از اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، هر چند تلاش‌هایی در این زمینه شده است اما فاصله زیادی تا نقطه مطلوب داریم.

وی با اشاره به اینکه شهید آوینی الگوی مجسمی برای معرفی هنر انقلاب اسلامی است، بیان کرد: اهداف و آرمان شهید مرتضی آوینی محقق آرمان‌های اسلامی است که باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد افزود: با توجه به اینکه نیازهای جامعه بشری در حال تغییر است، نحوه و میزان تلاش هنرمندان نیز باید تغییر کند، از همین رو مباحث شبیخون و ناتوی فرهنگی که توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده است، باید به طور جدی پیگیری شود.

امینی شناخت، بازسازی و مقابله را نیازهای ترویج مبانی اسلامی در جهان دانست و ابراز کرد: شناخت توطئه‌های دشمنان اسلام، بازسازی فرهنگ اسلامی و مقابله با دشمنان یک امر ضروری برای مسئولان به شمار می‌رود.

هنر انقلاب اسلامی؛ نیازمند معرفی یک شاخص

وی با بیان اینکه معرفی هنر انقلاب اسلامی نیازمند معرفی یک شاخص است، بیان کرد: معرفی شهید آوینی می‌تواند الگوی مناسبی برای ترویج هنر انقلاب اسلامی باشد زیرا این شهید بزرگوار در حین ترویج آرمان شهدا و اسلام به شهادت رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد معرفی آرمان‌های شهدا به جوانان و نسل امروز را ضرورتی بدیهی برشمرد و افزود: سالروز شهادت مرتضی آوینی‌، این هنرمند متعهد انقلاب اسلامی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی با هدف آشنایی مردم جامعه با مبانی اسلامی می‌تواند گامی موثر در راستای ترویج اسلام باشد.

captcha