کمرنگ‌شدن حضور مادران در خانواده؛ از آسیب‌های امروز جامعه
کد خبر: 1399039
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

کمرنگ‌شدن حضور مادران در خانواده؛ از آسیب‌های امروز جامعه

گروه اجتماعی: مدیر دفتر نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: کمرنگ‌شدن حضور مادران در خانواده و یا جایگزینی ارتباط دیجیتالی به‌جای ارتباط سالم مادر و فرزند از آسیب‌های جدی موجود در جامعه است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی فرشته اسدزاده، مدیر دفتر نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اهمیت زن در جامعه از دیدگاه اسلام، قرآن و جامعه‌شناسی بر کسی پوشیده نیست.



وی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است، افزود: بدون‌ شک اثرگذاری زن در خانواده چه در نقش همسری و چه در نقش مادری مانند یک استوانه است که ستون اصلی خانواده را حفظ می‌کند.



مدیر دفتر نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: از آنجایی که مدت زمان تعامل کودک با مادر بیشتر از ارتباط با پدر است، نقش‌پذیری و الگوپذیری و دریافت ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی از سوی مادر به فرزند به سهولت و سرعت بیشتری نسبت به پدر انجام می‌شود.



اسدزاده با اشاره به فرهنگ اسلامی و تغییراتی که در سبک زندگی اسلامی ما رخ داده است، ادامه داد: کمرنگ‌شدن حضور مادران در خانواده و یا جایگزینی ارتباط دیجیتالی به‌جای ارتباط سالم مادر و فرزند و عدم حضور فرزندان در محافل دینی ـ فرهنگی در کنار خانواده‌های سنتی از آسیب‌های جدی موجود در جامعه است.



وی اضافه کرد: امید است با کاهش بین نسلی و آگاهی‌های مادران نسبت به تحولات جامعه پیوند قوی‌تری را میان اعضای خانواده شاهد باشیم.



مدیر دفتر نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد: شایسته است برای ارائه الگوهای مناسب چه برای مادران و همسران و چه برای اعضای خانواده به معرفی شایسته توانمندی‌ها و تأثیرات بسزای بانوان در طول هشت سال دفاع مقدس بپردازیم.



اسدزاده ادامه داد: در همین راستا رسالت تعریف شده در دفتر مشارکت‌های بانوان در دفاع مقدس مبتنی بر جمع‌آوری، تدوین اسناد و ارائه مکتوبات برای نسل‌های آینده است.



وی با اشاره به اینکه برای تحقق این امر همکاری صمیمانه خانواده‌های ایثارگران به ویژه مادران و همسران آن‌ها را مطالبه می‌کنیم، افزود: ارائه خاطراتی که نکات تربیتی و تأثیرگذار برای نسل امروز در آن نهفته است یکی از راهکارهای تربیتی است که به نظر می‌رسد.



مدیر دفتر نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه همکاری در تهیه مستندها، حضور در نشست‌های جوانان و مشارکت با پژوهشگران این حوزه اثر بسزایی دارد، گفت: همسران و مادران شهدا و رزمندگان تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ اسلامی ایثار و شهادت در دفاع مقدس دارند.

captcha