دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری/ ارزیابی معلمان در 3 محور دانشی، ارزشی و مهارتی
کد خبر: 1401081
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
نظری خبر داد:

دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری/ ارزیابی معلمان در 3 محور دانشی، ارزشی و مهارتی

گروه اجتماعی: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم از ملاقلات جمعی از معلمان نمونه طی 17 اردیبهشت‌ماه جاری، با مقام معظم رهبری خبر دادو گفت: 43 معلم نمونه کشوری با در نظر گرفتن سه شاخصه دانشی، ارزشی و مهارتی انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری خسرو نظری، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم امروز، 9 اردیبهشت‌ماه، به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته معلم با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عناوین روزهای هفته معلم

وی عناوین در نظر گرفته شده برای هفته معلم را از 12 تا 18 اردیبهشت‌ماه جاری، به ترتیب «معلم، پیام‌آور امید، انتظار و رستگاری»، «معلم زمینه‌ساز عزم ملی و مدیریت جهادی»، «شهید مطهری، الگوی تدبیر و اعتدال»، «معلم مروج فرهنگ اسلامی و ملی»، «معلم منتقد، دانش‌آموز پرسشگر»، «معلم و میثاق با ولایت» و «معلم نماد ایثار و شهادت» معرفی کرد.

وی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته معلم را دیدار مسئولان آموزش و پرورش با خانواده استاد شهید مرتضی مطهری طی 11 اردیبهشت‌ماه، دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه به تبیین جایگاه معلم و ضرورت تکریم مقام وی می‌پردازد.

دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری

نظری به ملاقات جمعی از معلمان نمونه طی 17 اردیبهشت‌ماه جاری، با مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: دیدار با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم و معرفی کردن معلمان نمونه حرکتی است که از 30 سال پیش آغاز شده است و هر ساله علمی‌تر، کیفی‌تر و منسجم‌تر می‌شود گفت: از جمله برنامه‌های سال جاری همچون سنوات گذشته تجلیل از معلمان نمونه کشوری است.

ارزیابی معلمان در 3 حیطه دانشی، ارزشی و مهارتی

نظری معیار انتخاب معلمان نمونه را سه حیطه دانشی، ارزشی و مهارتی برشمرد و اظهار کرد: معلمان با 25 شاخص و هزار و 70 امتیار در گروه های 27 گانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و حداقل امتیازات در نظر گرفته شده برای سطح منطقه‌ای 200، سطح استانی 260 و سطح کشوری 320 است.

وی تعداد معلمان انتخاب شده نمونه کشوری را 43 معلم شامل 12 خانم و 31 آقا، در سطح استانی 670 نفر و در سطح منطقه‌ای 14 هزار و 800 نفر برشمرد و گفت: شیوه انتخاب معلمان نمونه محدودیتی برای تعداد بانوان ندارد و این افراد صرفا براساس امتیاز بیشتر انتخاب شده‌اند.

نظری از جمله شاخص‌هایی که در بخش ارزشی برای انتخاب معلم نمونه در نظر گرفته می‌شود را حافظ و قاری قرآن بودن، تسلط بر معارف قرآنی، شرکت در مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن، داوری مسابقات قرآن، تدریس در مدارس قرآنی، خادم قرآنی، حضور در جبهه‌های دفاع مقدس، سابقه جانباری و ایثارگری، بسیجی فعال، اخذ تقدیر نامه از سطح منطقه، تدریس در مناطق خاص و ... برشمرد.

تکریم معلم صرفا محدود به اردیبهشت ماه نشود

وی با بیان اینکه تکریم معلم نباید صرفا محدود به اردیبهشت ماه شود گفت: کمیته صاحبنظران تعلیم و تربیت تشکیل شده است و این افراد معلمان تلاشگر و ساعی را شناسایی و در قالب فیلم، عکس، کتاب و نشریه به عموم مردم و معلمان در طول سال معرفی می‌کنند.

نظری بر ضرورت استفاده از توانمندی‌ها، دانش و معلمان نمونه تأکید و تصریح کرد: از این افراد در بخش‌های مدیریت، گروه‌های آموزشی و مشاوره به رؤسای آموزش و پرورش و نشر مطالب استفاده می‌شود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: هیچ معلم نمونه‌ای وجود ندارد که هنوز جایزه خود را از سال‌های قبل دریافت نکرده باشد. برخی معلمان که فیش حج عمره مدت‌دار دریافت کرده بودند در زمان مقرر نسبت به سفر خود اقدام نکرده‌اند و اکنون مدعی هستند که هدیه آنان پرداخت نشده است در صورتی که کوتاهی از سوی خودشان بوده است.

captcha