حوزویان در فضای مجازی حضور جدی‌تری داشته باشند
کد خبر: 1402032
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
وزیر ارتباطات:

حوزویان در فضای مجازی حضور جدی‌تری داشته باشند

گروه فضای مجازی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی، از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز حوزوی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود واعظی عصر دیروز پنج شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه،  با حضور در مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در نشستی با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و مسئولان مرکز ملی پاسخگویی، از نزدیک در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

حجت الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، در این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز ملی گفت: پاسخگویی به سئوالات دینی مردم از ابتدای تاسیس دفتر تبلیغات اسلامی در دستور کار این دفتر قرار داشت، اما از سال 86 با تجمیع بخش‌هایی که وظیفه پاسخ به سئوالات دینی مردم را به عهده داشتند، به طور رسمی مرکز ملی پاسخگویی تاسیس شد.

وی افزود: پاسخگویی در فضای مجازی به منظور تولید و تقویت محتوای دینی و ایجاد فضای امن توأم با رضایت و امید برای خانواده‌ها، از دیگر فعالیت‌های مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی است و توانسته گام‌های بلندی در این عرصه بردارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: حدود 700 نفر از فضلای حوزه با مدرک حداقل کارشناسی ارشد، در رشته تخصصی خود با مرکز ملی پاسخگویی همکاری دارند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت حضور طلاب و فضلای حوزه در فضای مجازی گفت: اگر حوزویان بتوانند با ورود به فضای مجازی، افرادی را که آشنایی کافی با مسائل دینی ندارند و بعضا از آموزه‌های اسلامی و دینی دور بوده‌اند را با معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) آشنا سازند کار بسیار بزرگی را انجام داده‌اند، در این ارتباط وزارت ارتباطات همکاری‌های لازم را در خصوص توسعه زیر ساخت‌های انجام خواهد داد.

منبع: مرکز خبر حوزه

captcha