حاکمیت مکتب نبوی و علوی در جامعه اسلامی؛ راهگشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها
کد خبر: 1424464
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
حجت‌الاسلام ستوده عنوان کرد:

حاکمیت مکتب نبوی و علوی در جامعه اسلامی؛ راهگشای بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: حاکمیت مکتب نبوی و علوی در جامعه اسلامی می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی را از بین ببرد به‌طوری‌که ما در جامعه اسلامی می‌توانیم در سایه احکام نورانی مکتب دین اسلام نارسایی و مشکلات را با عقلانیت و تفکر از بین ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: حاکمیت مکتب نبوی و علوی در جامعه اسلامی می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی را از بین ببرد به‌طوری‌که ما در جامعه اسلامی می‌توانیم در سایه احکام نورانی مکتب دین اسلام نارسایی و مشکلات را با عقلانیت و تفکر از بین ببریم.

وی زیست یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمان را در جهان یادآور شد و ادامه داد: از این تعداد ۶۵۰ میلیون نفر شیعه و مابقی مربوط به سایر ادیان هستند که بیشترین هجمه در چنین اوضاع و احوالی بر روی شیعیان و طرفداران آنها است.

ستوده افزود: در قرآن کریم به تطهیر بزرگان و علمای شیعه سبقت گرفتن آنها در همه امور و همچنین تلاش مجاهدانه آنها در اشاعه مبانی دین اسلام تأکید شده که خود این بزرگ‌ترین افتخار برای شیعه و طرفداران آنها است.

این مسئول به اتحاد و برادری اهل‌تسنن و تشیّع اشاره و بیان کرد: ما در هیچ شرایطی حق نداریم برای دامن زدن به تفرقه‌افکنی دشمنان نسبت به مقدسات فرق و ادیان دیگر توهین کرده و یا نسبت به بزرگان آنها بی‌احترامی کنیم.

وی به شرایط خاص و پیچیده کنونی اشاره کرد و گفت: در عصر ارتباطات و دیجیتال که امکان ارتباط گیری از طریق فضای سایبری بسیار بالاست ما نباید بنشینیم و منتظر برخی اقدامات سنتی و بی‌نتیجه باشیم بلکه بهتر است از ظرفیت سایبری و مجازی استفاده کنیم تا مبانی دین اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) بیش از گذشته معرفی شود.

شرایط خطیر جهان اسلام

ستوده شرایط موجود در جهان اسلام را شرایط خاص و خطیر اعلام کرد و افزود: ما می‌توانیم برای تشکیل امت واحده اسلامی با تأکید بر مشترکات و تبیین اصول دینی و افکار آرمانی سعی کنیم تا مردم را با توطئه ها و ترفندهای دشمن بیشتر و بهتر آشنا کرده و تلاش بی نتیجه آنها را رسوا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر دشمن در قالب 8 هزار شبهه و ۶۰۰ عنوان مطالب انحرافی در عالم اسلام سعی می‌کند تا افکار آلوده و انحرافی خود را پیاده کند اما در این بین تلاش آنها برای ایجاد شکاف نسل ها بسیار خطرناک است.

وی عنوان کرد: امروز نهاد خانواده مورد هجمه اصلی دشمنان و جبهه معارض است و آنها با دامن زدن به طلاق عاطفی و بی‌اعتماد کردن اعضای خانواده و کم رونقی مهر و محبت در این نهاد سعی می‌کنند به هر شکل ممکن به نفع خود نیرو جذب کنند چرا که افکار آلوده آنها در مسیر اجرا نیاز به جذب چنین افراد منحرف دارد.

این مسئول عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سند چشم‌انداز نظام به موضوع پیوست فرهنگی تأکید کردند تا همه پروژه‌های عمرانی و اجرایی از این پیوست بهره‌مند باشند اما برخی طرح‌های اجرایی نظیر محور اردبیل سرچم فاقد این پیوست است به‌طوری‌که حتی نمازخانه در این محور احداث نشده است.

وی از علما و روحانیون خواست در منابر ماه رمضان امر صرفه‌جویی، قناعت، دوری از اسراف، توجه به حفظ حقوق دیگران، حفظ حقوق بیت‌المال و همچنین رعایت مسائل بهداشتی و درمانی را در حفظ تندرستی جامعه مورد تأکید و توجه قرار دهند.

captcha