تاکید علمای مسلمان بریتانیا بر تقویت برادری میان اهل‌سنت و شیعیان این کشور
کد خبر: 1425601
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

تاکید علمای مسلمان بریتانیا بر تقویت برادری میان اهل‌سنت و شیعیان این کشور

گروه بین‌الملل: صدها نفر از علمای مسلمان اهل سنت و شیعه بریتانیا با انتشار پیامی، از شهروندان این کشور خواستند تا از رفتن به سوریه و عراق و پیوستن به گروه‌های تروریستی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «lorientlejour»، صدها نفر از علمای مسلمان بریتانیا، دیروز به مناسبت اولین جمعه ماه مبارک رمضان، پیامی خطاب به پیروان اسلام در این کشور منتشر کردند و در آن، خودداری شهروندان از پیوستن به گروه‌های افراطی در سوریه و عراق را خواستار شدند.

در این پیام آمده است: در بریتانیا، همه ما اعم از شیعه و اهل سنت، برادران مسلمان هستیم ولی در عین‌حال به‌عنوان شهروند هم با یکدیگر برادریم و این باید به تقویت روابط بین مسلمانان منجر شود.

در ادامه تاکید شده است: ما از شهروندان مسلمان بریتانیا می‌خواهیم که برای کمک‌های بشردوستانه به ملت سوریه و عراق که در نتیجه جنگ و درگیری آواره شده‌اند، تلاش بیشتری انجام دهند ولی این‌کار باید در بریتانیا و بدون گرفتار شدن در دام تروریست‌ها و یا به خطر انداختن جانشان، انجام شود.

علمای بریتانیا در ادامه این پیام که در وب‌سایت «امام آنلاین» منتشر شد، ضمن محکوم کردن اقدامات گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه که با سوء‌استفاده از عبارت «جهاد اسلامی» صورت می‌گیرد، از شهروندان خواستند تا از پیوستن به این گروه‌ها خودداری کنند.

captcha