صله‌رحم از نیکوترین برنامه‌های دینی مسلمانان در حیطه معاشرت است
کد خبر: 1428987
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
حقی:

صله‌رحم از نیکوترین برنامه‌های دینی مسلمانان در حیطه معاشرت است

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: با توجه به ایام ماه رمضان و تأکید انبیا و اولیا به مسئله صله‌رحم که یکی از نیکوترین برنامه‌های دینی مسلمانان در حیطه معاشرت است، باید در یاد کردن خویشان و نیز اطعام و اکرام آنان به دستورات دینی عمل کنیم.

سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: با توجه به ایام ماه رمضان، ماه میهمانی خدا و تأکید انبیا و اولیا به مسئله صله‌رحم که یکی از نیکوترین برنامه‌های دینی مسلمانان در حیطه معاشرت است، باید در یاد کردن خویشان و اقرابا و نیز اطعام و اکرام آنان به دستورات دینی عمل کنیم.

وی به آیات الهی درباره صله ارحام اشاره کرد و افزود: در آیه اول سوره نساء آمده است «ازخداوندی که به نام او از همدیگر در خواست می‌کنید، پروا کنید و از خویشان مبرید» و همچنین در سوره رعد آیه 21 آمده است «آنها که پیوندهایی را که خدا به برقراری آن دستور داده برقرار می‌کنند و از پروردگارشان می‌ترسند واز بدی حساب در روز قیامت بیم دارند» بنابراین یکی از علائم و شرایط دین‌داری صله رحم است.

کارشناس فرهنگی بانوان در ادامه با توجه به اهمیت صله‌رحم، بیان کرد: پس ازاعتقاد به خدا بهترین عمل، صله رحم یا پیوند خویشاوندی است که موجب طولانی شدن عمر، ازدیاد رزق، آبادانی خانه‌ها می‌شود. همچنین باعث دوستی خویشان نسبت به انسان شده و ثواب شهادت در راه خدا را دارد و حساب روز قیامت را آسان کرده و گرفتاری را برطرف می‌کند، در حقیقت صله رحم بهترین خصلت مؤمن، بهترین اخلاق در دنیا وآخرت، نشانه تقوا، بالاترین مروت و زینت نعمت است.

captcha