لایحه فوریتی خروج از رکود تقدیم مجلس می‌شود
کد خبر: 1432578
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
رئیس‌جمهوری اعلام کرد:

لایحه فوریتی خروج از رکود تقدیم مجلس می‌شود

گروه اقتصاد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، مهم‌ترین مسئله دولت در سال ۹۳ را «خروج از رکود» دانست و تصریح کرد: لایحه فوریتی خروج از رکود را پس از تعطیلات به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با اشاره به مواجهه کامل کشور در سالهای ۹۱ و ۹۲ با مسئله رکود تورمی، یادآور شد: دولت از ابتدای استقرار به دنبال مهار تورم و شکستن رکود بوده است؛ دولت در زمینه مهار تورم موفقیت‌هایی به دست آورده که باید این موفقیت‌ها استمرار داشته باشد و البته کار در زمینه شکستن رکود، بسیار مشکل تر است.
رئیس جمهوری افزود: سرعت رکود در کشور در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۲ تا حدودی مهار شد لذا رشد منفی اقتصادی در سال ۹۲ بخصوص در ماه‌های آخر این سال را با سال ۹۱ قابل مقایسه نمی‌دانیم و سال ۹۳، سالی است که به طور جدی باید با رکود مقابله کنیم.
دکتر روحانی افزود: البته اگر این مقابله، مقابله تورمی بود و اگر می‌خواستیم برای مهار این رکود از منابع بانک مرکزی و پایه پولی استفاده کنیم، کار آسانی بود اما این کار را نمی‌کنیم؛ چون نمی‌خواهیم دستاوردی را که از مهار تورم به دست آورده‌ایم و آرامشی را که مردم در حوزه اقتصاد به دست آورده‌اند از دست دهیم.

captcha