عرفان عملی؛ مشی زندگی آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی
کد خبر: 1434242
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
حجت‌الاسلام رصاف اظهار کرد:

عرفان عملی؛ مشی زندگی آیت‌الله شب‌زنده‌دار جهرمی

گروه اجتماعی: سخنگوی جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه اخلاص در عمل یکی از بارزترین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار جهرمی بود، گفت: عرفان عملی همواره مشی زندگی آن عالم ربانی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، معاون معاونت حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله حسین شب زنده‌دار جهرمی گفت: اخلاص در عمل یکی از بارزترین ابعاد شخصیتی آن عالم ربانی بود.
وی با بیان اینکه عرفان عملی همواره مشی زندگی مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار بود‌، افزود:‌ ایشان یکی از عالمانی بود که به دانسته‌های خود عمل می‌کرد و یک عالم عامل به تمام معنا بود به‌صورتی که شخصیت ایشان مورد قبول تمام افکار و اندیشه‌ها بود.
حجت‌الاسلام رصاف ابراز کرد: مرحوم آیت‌‌الله شب زنده دار یکی از علمای اخلاق، علم تفسیر، اصول و فقه حوزه علمیه قم بودند و در طول عمر با برکت خود توانستند طلاب بسیاری و دارای شایستگی‌های فراوانی را تربیت کنند.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار؛ رهرو حقیقی راه انبیا
سخنگوی جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینکه آن عالم ربانی راه انبیاء را در طول عمر خود انتخاب کردند، گفت: ایشان بیش از 40 سال در حوزه  علمیه مشغول به تدریس و تعلیم و تربیت علما و فقهای دین بودند.
وی اظهار کرد: آن مرحوم در حوزه  علمیه قم به فردی که به لحاظ منش و روش فرد معتدلی است،‌ شهرت یافته بود و هر شخصی که می‌خواست یک استاد برجسته اخلاق که خود عامل به تمام سخنان و دانسته‌های خود و در عمل مؤدب به اخلاق باشد، ایشان را معرفی می‌کرد.

مقبولیت در میان تمام علما با نظرات و سلیقه‌های گوناگون
حجت‌الاسلام رصاف اضافه کرد: ایشان در میان تمام علما با هر سلیقه و نظری دارای مقبولیت فراوانی بود و تمام آنها نسبت به مرحوم آیت‌الله شب زنده‌دار نگاه مثبت داشتند.
دبیر قرارگاه قرآنی استان فارس با بیان اینکه آن عالم ربانی یکی از مفسران علوم قرآن کریم بودند، گفت: ایشان سالها  درس تفسیر داشتند و در علوم متداول حوزه علمیه نیز ید طولایی داشتند.
وی با یادآوری اینکه آن عالم ربانی بعد از یک دوره بیماری طولانی که واقعاً تحمل آن بسیار سخت بود، دار فانی را وداع گفتند، گفت: آن چیزی که در زندگی ایشان برجسته بود، این بود که  با تمام مقام علمی که داشتند هیچگاه به دنبال مطرح شدن و عنوان گرفتن نبودند و همواره مشی خود را ساده‌زیستی و دوری از اسم و عنوان قرار داده بودند.
حجت‌الاسلام رصاف ادامه داد: به خاطر همین ویژگی بود که همواره او را به عنوان یک استاد مخلص می‌شناختند و اگر توفیق برای ایشان حاصل می‌شد محضرشان را درک می‌کردند و از مشی و مرام و ساده زیستی و ادب متانت آن عالم ربانی الگو می‌گرفتند.
سخنگوی جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه فارس ابراز امیدواریم کرد: خداوند، ایشان را با صالحین و شهدا و انبیای خود محشور گرداند و به ما نیز توفیق دهد که بتوانیم راه این استوانه علمی را ادامه دهیم.

captcha