هدف از ایجاد تشکل‌ها در دانشگاه‌ها تثبیت دیانت است
کد خبر: 1434289
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

هدف از ایجاد تشکل‌ها در دانشگاه‌ها تثبیت دیانت است

گروه اجتماعی: هدف از ایجاد تشکل‎ها در دانشگاه‌ها تثبیت دیانت است؛ چراکه کلمه اسلام و اسلامیت جزو ثابت در نام همه تشکل‌ها است و نشانگر صبغه دینی و هدف دینی آن‎ها در دانشگاه‌ها می‎باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علیرضا منادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شب گذشته، 5 مرداد در نشست هم‎اندیشی تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه آزاد تبریز اظهار کرد: تشکل‌ها باید در کنار فعالیت‌های سیاسی خود از وقایع آموزشی، اقتصادی و فرهنگی نیز اطلاع داشته و فعالیت‎هایی در این راستا داشته باشند.
نماینده تام‌‎الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در آذربایجان شرقی هدف از ایجاد تشکل‎ها در دانشگاه‌ها را تثبیت دیانت دانست و افزود: کلمه اسلام و اسلامیت جزو ثابت در نام همه تشکل‌ها است و نشانگر صبغه دینی و هدف دینی آن‎ها در دانشگاه‌ها می‎باشد.
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به بخشنامه اخیر حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: وظیفه تشکل‌‎ها یاری کردن معاونت فرهنگی در امر ترویج حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها و نهادینه‎سازی آن است که حمایت جدی از هرگونه کار فرهنگی از طرف تشکل‎ها صورت می‌پذیرد.

در ابتدای این نشست علی رضایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز از امضای تفاهم‎نامه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، معاون وزیر علوم، معاون آموزشی و تصویب 1550 رشته درشورای عالی گسترش علم برای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: 15 رشته مصوب در مقطع دکترا و 77 رشته مصوب در مقطع کارشناسی ارشد نیز سهم واحد تبریز است.

امیر پروال، نماینده ریاست عالیه دانشگاه آزاداسلامی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشجویان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در این استان 13 تشکل دانشجویی ثبت شده و دارای پروانه فعالیت است و 4 تشکل در حال تأسیس و شکل‎‌گیری است که سه تعداد آن سهم واحد تبریز و یک تشکل نیز برای واحد میانه است.

captcha