بررسی و تصویب لایحه خروج غیرتورمی اقتصاد کشور از رکود
کد خبر: 1436369
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت انجام شد؛

بررسی و تصویب لایحه خروج غیرتورمی اقتصاد کشور از رکود

گروه اقتصاد: جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت، صبح و عصر روز گذشته به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور برگزار شد و هیئت‌وزیران درباره مهم‌ترین مسائل و مباحث اجرایی کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه، لایحه تنظیم شده درخصوص خروج غیرتورمی اقتصاد کشور از رکود که در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه شده است بررسی و تصویب شد.

این لایحه به منظور ارایه مهمترین راهکارها در خصوص مشکلات احصاء شده بخش‌های تولیدی کشور بر اساس دیدگاه فعالان بخش خصوصی، صاحبنظران اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی تنظیم شده است .

ایجاد تحرک اقتصادی، رفع موانع تولید وسرمایه گذاری و بهبود فضای کسب وکار، تقویت ابزارهای تشویقی برای توسعه صادرات، تسهیل زمینه‌های تشویق سرمایه‌گذاری خارجی، اصلاح مقررات مخل کسب وکار در صنعت حمل ونقل ونیز تقویت فرآیند توسعه طرح‌های عمرانی دارای اولویت و تقویت بخش‌های خدماتی و از جمله گردشگری وصنایع دستی از اهداف این مصوبه است.

در ادامه بخش پایانی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که به منظور پیشگیری از تکرار برخی از احکام قوانین بودجه وبرنامه از سوی معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

captcha