نقد سازنده جامعه را پویا و بالنده می‌کند
کد خبر: 1437049
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
فرماندار شبستر:

نقد سازنده جامعه را پویا و بالنده می‌کند

خبرنگاران افتخاری/ بهمن بهزادسیس: فرماندار شهرستان شبستر در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: نقد سازنده جامعه را پویا و بالنده می‌کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در شبستر، سیدسعید کاشانی، فرماندار شهرستان شبستر در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران منشأ بیداری، آگاهی‌بخشی و انعکاس اخبار و اطلاعات شهرستان هستند.

وی خبرنگاران را طلایه‌داران جبهه آگاهی‌بخشی عنوان کرد و افزود: اصحاب رسانه در فراز و نشیب‌های جامعه موجب تحول‌های مهم در جامعه می‌شوند و مایه آرامش روحی، روانی، امیدواری و نشاط اجتماعی در اجتماع و بین مردم هستند.

فرماندار شبستر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شاخصه‌های مهم این شهرستان، افزود: شبستر مهد فرهنگ و ادب و یکی از شهرستان‌های بی‌نظیر استان در عرصه‌های مختلف است و این شهرستان در حال شکوفایی بیشتر است و خبرنگاران باید تلاش کنند در معرفی سیمای این شهرستان نظر اقشار مختلف مردم کشور را به این شهرستان معطوف کنند.

کاشانی صحت، سرعت و دقت را سه مقوله مهم در اخبار دانست و اضافه کرد: خبرنگاران باید به امانت‌داری و اخلاق‌مداری اهمیت دهند و از هیچ کوششی در نهادینه کردن آن در جامعه فروگذار نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: خبرنگاری سخت است و نباید تلاش‌های خبرنگاران را زیر سؤال برد ونقد سازنده رحمت است و نقد است که جامعه را پویا و بالنده می‌کند و خبرنگاران باید همراه با نقد سازنده  پیشنهاد و راهکار ارائه کنند.

فرماندار شبستر در ادامه با معرفی شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، بیان کرد: شهید صارمی در دفاع از عزت و شرف خبرنگاری شجاعانه ایستادگی کرد و مظلومانه در کشور افغانستان شهید شد. خبرنگاران ما هم باید پاسدار خون شهیدانی باشند که شجاعانه در سنگر خبرنگاری از رسالت قلم دفاع کردند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم به همت فرمانداری، شهرداران 9 گانه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر از خبرنگاران و خانواده‌های ایشان تجلیل شد.

captcha