برداشت‌های درستی از پیام‌های عاشورا صورت گیرد
کد خبر: 1463916
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک:

برداشت‌های درستی از پیام‌های عاشورا صورت گیرد

گروه اجتماعی: میرمحمدی اظهار کرد: اگر از پیام‌های عاشورا برداشت‌های صحیحی شده و اهداف این واقعه عظیم در جامعه به‌درستی تبیین شود می‌تواند درس‌های بسیار آموزنده و انسان‌سازی برای جامعه بشریت به‌همراه داشته باشد.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید رحیم میرمحمدی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک امروز، 4 آبان در همایش جوانان عاشورایی در دبیرستان قرآنی آزادگان، گفت: محرم ماه اندوه و غم است و اولین ماه قمری است که شاهد وقایع بزرگی از جمله غزوات پیامبر(ص)، حادثه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت است.

وی اظهار کرد: عاشورا سبب شد که تجمل‌گرایی و ظاهرپرستی از بین برود و پیام قدوسی پیامبر اعظم(ص) بار دیگر در جامعه طاغوتی آن روز احیا شود.

محمدی عنوان کرد: اگر از پیام‌های عاشورا برداشت‌های صحیحی شده و اهداف این واقعه عظیم در جامعه به‌درستی تبیین شود می‌تواند درس‌های بسیار آموزنده و انسان‌سازی برای جامعه بشریت به‌همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین در جامعه قیام کرد، بیان کرد: آن حضرت در مقابل یزیدیان به مقابله برخاست تا روح دین در جامعه متجلی شود و کفر و نفاق از جامعه رخت بربنند و ماهیت نظام کفر بیش از پیش بر همگان آشکار شود.

محمدی اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) قیامی در جهت دستیابی به عزت و آزادگی بود و این پیام نسل به نسل منتقل شده تاکنون مبنای حرکت آزادی‌خواهانه مسلمانان جهان قرار گیرد و بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی از همین قیام خونین نشئت گرفته است.

وی مطرح کرد: امروز نیز شیعیان وظیفه دارند که یزیدیان زمان را بشناسند و با هر فرد یا گروهی که در برابر دین ایستاده است، به مبارزه و مقابله برخیزند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک، گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با جباران دوران است؛ لیکن این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

این مقام مسئول در پایان، یادآورشد: در حقیقت هدف اصلی از برگزاری مراسم عزاداری علاوه بر سینه‌زنی و گریستن بر امام حسین(ع) ترویج فرهنگ عاشورا و عمل به آن از سوی تک تک افراد جامعه است.

captcha