اختصاص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در همدان
کد خبر: 2610946
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰

اختصاص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در همدان

گروه سیاسی : طی سال جاری نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در همدان درنظر گرفته شده است که تاکنون هشت و نیم میلیارد تومان این بودجه در مناطق مختلف استان همدان تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سردارغلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان روز یکشنبه، دوم آذرماه در گردهمایی بزرگ بسیجیان شاغل در ادارات استان همدان به‌مناسبت هفته بسیج که با رویکرد امر به‌معروف و نهی ازمنکر برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های بسیج از منظر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) اظهار کرد: براساس فرمایشات این بزرگواران طرفدار علم بودن، داشتن اخلاق اسلامی، فعال در زمینه آبادانی کشور، بابصیرت بودن، متدین بودن و داشتن نظام فردی و اجتماعی و غیره از ویژگی‌های بسیج و فرد بسیجی است.

وی افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیج سیاسی است اما سیاست زده و جناحی نیست لذا باید در این زمینه آگاهی داشته باشد و حزب‌ها و گروه‌ها را بشناسد و تحلیل منطقی بروی آن‌ها داشته باشد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه بسیج باید همواره از کلان، ارزش‌ها و اصول و مبانی اسلام دفاع کند، اظهار کرد: بسیج همچنین، باید مراقب باشد که دچار سیاسی‌کاری و جناحی نشود چراکه حد و اندازه بسیج فراتر از احزاب، گروه‌ها و جناح‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه بسیج بازوی نظام، ولایت، ارزش‌ها و قانون اساسی است، عنوان کرد: بسیج باید رسالت خود را به درستی بشناسد و به آن عمل کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه براساس انتقادهای سازنده باید نقاط قوت و ضعف بازگو شود، افزود: براساس انتقادها باید برای تثبیت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف گام‌های مؤثری برداریم و از تمام قوای سه گانه، نهادهای دولتی، مراکز آموزشی و غیره کمک بگیریم لذا این کارهای باید بر مبنای مطالعه انجام شود.

سردار ابوحمزه در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و با بیان اینکه در راستای تخقق این شعار استاندار همدان اقدامات ارزشمندی انجام داده است، اظهار کرد: یکی از این اقدامات برگزاری همایش سرمایه‌گذاری با همت استاندار همدان بود که هفته گذشته در استان همدان برگزار شد و تعدادی از وزرا و معاونین آن‌ها و همچنین، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان حضور یافتند که درجای خود کم‌نظیر بود.

وی با بیان اینکه صداقت و صراحت و تلاش استاندار همدان در زمینه رشد و بالندگی استان قابل تقدیر است، یادآور شد: سیاست‌هایی که در بحث فرهنگ استان تبیین و تهیه و تدوین شده و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است کار بسیار ارزشمندی است لذا حرکت رو به‌رشدی که در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در استان انجام می‌شود ماحصل تلاش همه مدیران استان است.

سردار ابوحمزه همچنین، با تأکید براینکه باید در همه عرصه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام دهیم تا این انقلاب الگویی برای سایر کشورها باشد، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از الگو شدن انقلاب ایران برای کشورهای مثل عراق، سوریه، لبنان، بحرین ، مصر، کشورهای شمال وحشت دارند لذا تلاش می‌کنند و در مذاکرات حق ایران را نادیده می‌گیرند و به کشور ما فشار می‌آورند تا از حق قانونی خود کوتاه بیاید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همچنین، به اقدامات انجام شده سپاه استان اشاره و عنوان کرد: در سال جاری نزدیک به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور اجرای اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته دیده شده که تاکنون هشت و نیم میلیارد تومان این بودجه در مناطق مختلف استان همدان تخصیص داده شده است.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه تاکنون دوهزار و ۶۰۰ نفر در زمینه اقتصاد مقاومتی آموزش دیده‌اند، یادآورشد: ۷۴۵ واحد تولیدی کوچک در بحث اقتصاد مقاومتی دراستان همدان در زمینه‌های پرورش قارچ، پرورش مرغ بومی، کارگاه تولید رشته آشی، کارگاه قالیبافی، پرورش ماهی و غیره ایجاد شده و به‌همین منظور تسهیلات و آموزش های لازم نیز داده شده است.

وی محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق دورافتاده با کمک بسیج سازندگی را از دیگر اقدامات سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان و اظهار کرد: ساماندهی گلزار شهدای برخی از روستاها از جمله قادر آباد، باغچه، چشمه پهن و غیره، ساخت نماز خانه در مدارس، ساخت خانه برای افراد نیازمند، ساخت خانه بهداشت در برخی روستاها و غیره نیز از دیگر اقدامات انجام شده در کنار اقتصاد مقاومتی در سپاه استان همدان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان همچنین، از ساخت ۲۱ هزار متر مربع فضای سالن ورزشی صالحین و ۹ دی، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج در استان همدان خبر داد و گفت: بیش از هشت میلیارد تومان بودجه برای استان همدان جذب و در بخش‌های مختلف استان هزینه شده است.

captcha