جمهوری اسلامی در قدرت سخت یکی از کشورهای توانمند دنیا است
کد خبر: 2611211
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

جمهوری اسلامی در قدرت سخت یکی از کشورهای توانمند دنیا است

گروه سیاسی: رئیس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه باید راهکار افزایش قدرت نرم و قدرت سخت شناخته شود، گفت: جمهوری اسلامی در قدرت سخت یکی از کشورهای توانمند دنیا است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامعلی زلفی‌گل، رئیس مجمع بسیجیان استان همدان روز یکشنبه، دوم آذر‌ماه در نشست نخبگان، مخترعان و اساتید بسیجی، اظهار کرد: بسیج یعنی هر فرد با رفتار، گفتار و کردار خود باعث دوام و قوام جمهوری اسلامی شود.

وی با بیان اینکه بعید می‌دانم که بسیج به داخل مرزهای ایران محدود شده باشد، ادامه داد: همه ۷۶ میلیون جمعیت ایران را می‌توان بسیجی دانست.

رئیس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه امنیت و جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون از خودگذشتگی و ایثار شهداست، عنوان کرد: بدیهی است در هر برهه ای از زمان نوع جهاد تغییر می‌کند و در دوران دفاع مقدس یک نوع از جهاد و در پی از آن نوعی دیگر از جهاد دیده شد.

وی با بیان اینکه رتبه نخست علمی در منطقه به جمهوری اسلامی تعلق دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است، عنوان کرد: اگر تولیدات علمی بومی را به تولیدات علمی بین المللی اضافه کنیم اختلاف ایران با سایر کشورها بیشتر می‌شود.

رئیس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه داشته‌های کنونی به راحتی به دست نیامده است و از این پس باید نگاه را تغییر دهیم، بیان کرد: ارتفاع برج علمی کشور زیاد شده است و باید در ادامه برج علمی فناوری و ثروت از دانش را به ارتفاع این برج اضافه کنیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه باید به جنبه‌های دیگر علم که منجر به تولید ثروت می‌شود توجه شود، عنوان کرد: چرا در ۵۸ کشور اسلامی یک کشور پیشرفته وجود ندارد و آیا مسلمانان کم‌هوش هستند یا اینکه دین اسلام جلوی پیشرفت را گرفته است یا اینکه منابع موجود در کشورهای اسلامی کم است و باید مشخص شود که چه چیزی باعث شده در کشور اسلامی پیشرفته وجود نداشته باشد.

رئیس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه راهکارهای حفظ و صیانت از جمهوری اسلامی چیست، افزود: ایران کشوری با چند نژاد، چند قومیت و چند زبان است که با توجه به این موضوع باید راهکارهای وحدت ملی مشخص شوند.

زلفی‌گل با بیان اینکه مسئله نژاد، قومیت و زبان هر کدام پتانسیلی برای ایجاد تفرقه و شکاف است، عنوان کرد: دشمن از نقاظ ضعف وارد نمی‌شود بلکه از نقاط قوت وارد می‌شود و نقطه قوت ایران وحدت ملی است.

وی با بیان اینکه باید راهکار افزایش قدرت نرم و قدرت سخت شناخته شود، بیان کرد: جمهوری اسلامی در قدرت سخت یکی از کشورهای توانمند دنیا است اما چیزی که به آن نیاز دارد قدرت نرم است و نخستین شاخصه قدرت نرم داشتن محبوبیت بین مردم است.

رئیس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه باید مشخص شود که بنیان های پیشرفت بر چه چیزی گذاشته شده است، بیان کرد: آیا بنیان‌های پیشرفت بر مزیت‌های نسبی مانند گاز، نفت، کشاورزی و غیره یا بر مزیت‌های ایجابی مانند هوش، درایت، عقل، دانش، ثروت و پیشرفت گذاشته شده است.

زلفی‌گل با بیان اینکه در قرن ۲۱ برای پیشرفت کشور باید به مزیت‌های ایجابی توجه کرد و پرداختن به مزیت‌های نسبی باعث عقب ماندگی کشور می‌شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم به مزیت‌های ایجابی بپردازیم باید یکسری از تفکرات و نگرش‌های قدیمی را کنار گذاشته و تفکرات جدید ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر علمی بوعلی سینا دنیا را متحول کرد، ادامه داد: برای تحقیقات باید به دنبال روش علمی بود و نگاه خود را تغییر داد.

رئیس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه هدف بلند‌مدت جمهوری اسلامی رسیدن به مدینه فاضله است، عنوان کرد: در هدف مشکلی وجود ندارد اما در برنامه، قوانین، مدیریت، نظارت و به‌ویژه فرهنگ مشکل وجود دارد.

زلفی‌گل با بیان اینکه فرهنگی که در جامعه وجود دارد نتیجه حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله ارباب رعیتی است و بسیاری از خلق و خوها در گوشت و پوست مردم عجین شده است و باید آن را پالایش کرد، اظهار کرد: واقعیت این است که تنها اختلاف ایران با کشور های پیشرفته در علم، دانش و فناوری است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی و انقلاب نباید به دنبال معجزه باشیم و باید عالمانه و با برنامه تلاش کرد و کار را مقدس شمرد نه اینکه بگوییم کار مال تراکتور است، بیان کرد: اگر بخواهیم کشوری آباد باشیم باید کار و تلاش و از تجربیات دنیا در پیشرفت علمی استفاده کنیم.

captcha