برنامه‌های اقلیت‌های دینی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تبیین شد
کد خبر: 2766724
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
در نشستی خبری؛

برنامه‌های اقلیت‌های دینی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تبیین شد

گروه سیاسی: در نشستی خبری با حضور نمایندگانی از جامعه کلیمیان، ارامنه، زرتشتیان و آشوریان تهران برنامه‌های اقلیت‌های دینی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نشست خبری کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز، دوشنبه، 6 بهمن‌ماه با حضور نمایندگانی از جامعه آشوری، کلیمی، ارامنه و زرتشتی ایران در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.
سلیمان کهن‌صدق در این نشست خبری در مورد برنامه جامعه کلیمیان گفت: نمایندگان جامعه کلیمی روز 12 بهمن ماه با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب و با نثار تاج گل به مقام شامخ امام خمینی(ره) ادای احترام می‌کنند.
وی گفت: جامعه کلیمیان همچنین در مراسم میهمانی لاله‌ها که 16 بهمن‌ماه در آرامگاه زرتشتیان همراه با سایر اقلیت‌های دینی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.
کهن‌صدق با اعلام خبر برگزاری گردهمایی کلیمیان کرمانشاه اظهار کرد: این گردهمایی با حضور امام جمعه کرمانشاه و مسئولان استانی و همچنین انجمن کلیمیان تهران 17 بهمن برگزار می‌شود.
وی افزود: روز شنبه، 18 بهمن نیز قرائت تورات مقدس و دعای شِبِرَخ، ویژه آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام در کنیسه‌های تهران برگزار می‌شود.
به صدا درآمدن زنگ مدارس کلیمیان در لحظه تاریخی ورود امام خمینی(ره) به میهن،  درمان رایگان بیماران سرپایی توسط بیمارستان خیریه تحت پوشش انجمن کلیمیان تهران، برگزاری مجموعه سخنرانی‌های اجتماعی و اخلاقی در مدارس، برگزاری سخنرانی اجتماعی در محل کتابخانه مرکزی انجمن کلیمیان تهران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاری شب شعر و اجرای موسیقی از دیگر برنامه‌های جامعه کلیمیان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.
شاروکین خنانیشو، نائب‌رئیس انجمن آشوریان تهران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی 36 سال پیش برای تحقق حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود به وقوع پیوست.
وی اهانت به مقدسات دین اسلام توسط یکی از نشریات فرانسوی را محکوم کرد و گفت: حضور اقلیت‌های دینی در کنار مسلمانان بیانگر آن است که ظرفیت اقلیت‌های دینی زیر پرچم جمهوری اسلامی در کنار مسلمانان قرار دارد و در کنار آنها آزادانه فعالیت می‌کنند.
خنانیشو همچنین در مورد اقدامات گروه‌های افراطی در عراق گفت: این حرکت‌ها باعث شده است که آشوریان این کشور دچار مشکلات فراوانی شوند به طوری که ایام عید خود را در کمپ‌ها سپری کردند.
وی در مورد برنامه‌های جامعه آشوریان در ایام دهه فجر نیز گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته آشوریان کشور در کنار دیگر هم‌وطنانمان این ایام را گرامی خواهند داشت.
خنانیشو افزود: به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس و اماکن مذهبی آشوریان در لحظه تاریخی ورود امام خمینی(ره) به میهن، حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب، حضور در مراسم ویژه میهمانی لاله‌ها در آرامگاه شهدای زرتشتیان و برگزاری مراسم دعا در کلیساهای آشوری از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام از سوی جامعه آشوریان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این ایام همچنین مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع آموزشی حضرت مریم(س)، مجتمع آموزشی بهنام و تالار ویلیام دانیال برگزار خواهد شد.
رامین گشتاسبی نیز به نمایندگی از انجمن زرتشتیان تهران در این نشست خبری حاضر شد و به اعلام برنامه‌های این انجمن در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت.
وی گفت: انجمن زرتشتیان تهران 12 بهمن‌ماه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) و نثار تاج گل، به ایشان ادای احترام خواهد کرد. همچنین در ساعت 9:33 صبح این روز زنگ آموزشگاه‌ها به صدا درخواهد آمد.
گشتاسبی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری توسط مدارس 6 گانه زرتشتی در سالن ایرج از دیگر برنامه‌های انجمن زرتشتی تهران است.
وی افزود: مراسم میهمانی لاله‌ها نیز امسال از سوی انجمن زرتشتیان در آرامگاه قصر فیروزه با حضور دیگر اقلیت‌های مذهبی برگزار می‌شود. علاوه بر آن، مراسم دیگری به منظور بزرگداشت جانباختگان زرتشتی در آرامگاه قصر فیروزه روز یک‌شنبه، 19 بهمن برگزار خواهد شد.
برگزاری نمایشگاه و فروشگاه سازمان زنان زرتشتی و برگزاری مسابقات ورزشی توسط سازمان جوانان زرتشتی تهران از دیگر برنامه‌های این انجمن در ایام دهه فجر است.
آرتین بابایانس نیز به نمایندگی از شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران در این نشست به تبیین اهم برنامه‌های این شورا در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت.
وی گفت: همچون سال‌های گذشته 12 بهمن همزمان با ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن صدای ناقوس کلیساها و مدارس مخصوص ارامنه به صدا در خواهد آمد.
بابایانس افزود: آرامنه تهران همچنین در مراسمی که روز 16 بهمن‌ماه در آرامگاه شهدای زرتشتیان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.
وی افزود: در این ایام برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در انجمن‌های فرهنگی و  ورزشی آرارات، سیپان، ورشی‌رافی، چهارمحال، نائیری، سردارآباد و ارامنه تهران برگزار می‌شود.
تجلیل از 98 خانواده شهید ، 65 خانواده جانباز، 35 خانواده آزاده و 8 خانواده مفقود‌الاثر در این ایام از سوی شورای خلیفه‌گری ارامنه تجلیل خواهند شد.

captcha