ضرورت تداوم کرسی‌های آزاداندیشی برای معرفی اسلام واقعی به جوانان غرب
کد خبر: 2852750
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کنعانی‌مقدم عنوان کرد:

ضرورت تداوم کرسی‌های آزاداندیشی برای معرفی اسلام واقعی به جوانان غرب

گروه سیاسی: کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به راهکارهای معرفی اسلام واقعی به جوانان اروپا و آمریکا شمالی گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد کرسی‌های آزاداندیشی و تولید علم برای عرضه کردن اسلام واقعی به جهانیان مؤثر خواهد بود.

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ابعاد پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهار کرد: این پیام در فضایی منتشر شد که به افکار انحرافی تکفیری‌ها و گروه‌های تروریستی همچون داعش و جریان صهیونیستی اسلام‌ستیز آلوده شده بود و موجی از نفرت علیه اسلام در بین کسانی ایجاد شده بود که جویای حقیقت و راه نجات هستند.
وی تصریح کرد: امروز بیش از میلیاردها انسان در جهان در جست‌وجوی دین هستند و مدت‌هاست به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند اما طرح صهیونیستی ـ آمریکایی برای لکه‌دار کردن چهره واقعی اسلام می‌رفت که نگاه منفی نسبت به حقایق اسلام به وجود بیاورد اما نامه رهبری خطاب به جوانان غرب به موقع منتشر شد.
کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه بین اسلام آمریکایی، اسلام وهابیت، اسلام تکفیری و اسلام انحرافی با اسلام ناب محمدی و حقیقت اسلام تفکیک قائل شدند و جوانان را به تحقیق و بررسی و نگاه اندیشمندانه و ژرف‌نگر به مفاهیم عالی اسلام که می‌تواند راه سعادت و نجات را نشان دهد، دعوت کردند.
وی همچنین اظهار کرد: علما، اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام نیز باید بر اساس این نامه روش‌های درست تبلیغ اسلام را با ایجاد انگیزه برای فهم و درک صحیح اسلام به کار گیرند.
این فعال سیاسی با اشاره به گسترش اسلام‌‌ستیزی و اسلام‌هراسی با حمایت گروه‌های غربی و صهیونیستی در جهان گفت: نامه رهبر معظم انقلاب مصداق آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» است؛ در حالی‌که آنها می‌خواهند با سخنان خود نور خدا را خاموش کنند، این نور متجلی می‌شود و در آن سستی و ترس و شکست راهی ندارد.
وی نامه رهبر معظم انقلاب را به نامه امام خمینی(ره) به گورباچف تشبیه کرد و گفت: امام(ره) زمانی این نامه را ارسال کردند که کاخ کمونیسم در حال فروپاشی بود و آمال و آرزوی آنها برای جهانی شدن و تسلط بر جهان از بین می‌رفت؛ در چنین شرایطی امام (ره)، گورباچف را با اسلام واقعی و اسلام جواهری آشنا ساختند.
کنعانی‌مقدم مخاطب دیگر نامه رهبر معظم انقلاب را نیروهای جوان داخلی عنوان کرد و گفت: پیام رهبری علاوه بر اینکه جوانان اروپا و آمریکای شمالی را به صورت مستقیم مخاطب قرار می‌داد، برای جوانان خودمان نیز دارای پیام بود.
وی افزود: اگر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد کرسی‌های آزاداندیشی و تولید علم و استفاده از پتانسیل‌های موجود برای عرضه کردن اسلام واقعی به جهانیان توجه داشته باشیم، بزرگ‌ترین خدمت را به خودمان و جهان کرده‌ایم چرا که همه چشم‌ها به سمت ماست تا الگو و اسوه حرکت اسلامی را از جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برای جوانانی که درغرب جویای دین و حقیقت هستند باید سرچشمه‌های واقعی دین را معرفی کنیم؛ حوزه‌های علمیه، مراکز دینی، علما و مراجع می‌توانند در جهت معرفی دین گام‌های مؤثری بردارند.

captcha