هنرمندان خوشنویس گنابادی به استقبال رمضان رفتند
کد خبر: 3313880
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
با برپایی نمایشگاه طلیعه رمضان؛

هنرمندان خوشنویس گنابادی به استقبال رمضان رفتند

گروه هنر: نمایشگاهی از آثار خوشنویسی هنرمندان شهرستان‌های گناباد، کاشمر و مه‌ولات در آستانه ماه ضیافت الهی، با عنوان «طلیعه رمضان» در گناباد گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی هنرمندان شهرستان‌های گناباد، کاشمر و مه‌ولات در آستانه ماه ضیافت الهی، با عنوان «طلیعه رمضان» شب گذشته، 23 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گشایش یافت.

علی قنبری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در گفت‌وگو با ایکنا در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه خوشنویسی طلیعه رمضان، گفت: این نمایشگاه با هدف فراهم‌ کردن فضای معنوی و هنری در آستانه ماه با‌فضیلت رمضان، ترویج فرهنگ اسلامی از طریق هنر و ایجاد انگیزه برای گسترش هنر خوشنویسی برپا شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت انجمن خوشنویسی گناباد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شده است، عنوان کرد: در نمایشگاه خوشنویسی طلیعه رمضان، 30 اثر خوشنویسی با موضوعات مذهبی و پند و اندرز، از هنرمندان شهرستان‌های گناباد، کاشمر و مه‌ولات در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه تا 28 خردادماه، همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20، پذیرای علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی است.

سید حسین سیدی، رئیس انجمن خوشنویسی گناباد هم با بیان اینکه فعالیت این انجمن از سال 1370 آغاز شده است، از هنر خوشنویسی به عنوان یک هنر اصیل اسلامی ایرانی یاد کرد و گفت: گسترش فرهنگ اصیل اسلامی در قالب هنر خوشنویسی و افزایش انگیزه در همشهریان گنابادی برای فراگیری این هنر را از جمله مهم ترین اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

captcha