برخورداری خوزستان از ۱۰ هزار تشکل دینی
کد خبر: 3316017
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

برخورداری خوزستان از ۱۰ هزار تشکل دینی

گروه اجتماعی: خوزستان بالغ بر ۱۰ هزار هیئت دینی و مذهبی شامل هیئت‌های عزاداری حسینی، حسینیه‌ها، مجموعه‌های قرآنی و مؤسسات خیریه دارد که مانند دژ مستحکمی برای حمایت از اهل بیت(ع) کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز 29 خرداد با بیان اینکه مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر اصل امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در استان خوزستان روحانیون و مبلغان در دو طرح استقرار روحانی و طرح هجرت بلندمدت به امر تبلیغ مشغول هستند. در استان خوزستان 150 خانه عالم روستایی احداث شد که روحانیون و مبلغان در آن استقرار می‌یابند.

وی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 200 مبلغ در خوزستان فعالیت دارند. قریب 6 هزار مرکز حسینیه در خوزستان وجود دارد که هر کدام به سان دژ مستحکمی برای دفاع از دین تلقی می‌شوند.

بلک خاطرنشان کرد: امروز وظایف تبلیغی روحانیون گسترده‌تر از اقامه نماز و سخنرانی‌های معمول است. امروز در همه آسیب‌های اجتماعی مورد نیاز روحانیون خود را در صف اول این جبهه می‌دانند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان یکی از فعالیت‌های مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی را برنامه‌های قرآنی دانست و گفت: یکی از این اقدامات در این راستا آموزش‌های تخصصی قرآن است. ما نیاز به مدرس و مربی قرآن داریم. خوزستان با بهره‌گیری از دوره‌های تخصصی قرآن امروز از شخصیت‌های بزرگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه امروز مجوز حدود 200 مرکز و مؤسسه قرآنی توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان صادر شد، خاطرنشان کرد: امروز مردم با امکانات مردمی مؤسسات قرآنی را تأسیس کرده و صدها نفر را زیر پوشش آموزش‌های قرآنی خود قرار می‌دهند. علاوه براین، در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 جلسه خانگی قرآن در محلات و مناطق برگزار می‌شود.

بلک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بخش‌های دیگر سازمان تبلیغات اسلامی توجه به تشکل‌های مردمی است. خوزستان بالغ بر 10 هزار هیئت دینی و مذهبی شامل هیئت‌های عزاداری حسینی، حسینیه‌ها، مجموعه‌های قرآنی و مؤسسات خیریه دارد. این تشکل‌ها مانند دژ مستحکمی برای حمایت از اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند و با برپایی مراسم باشکوه یأس و ناامیدی را به دل دشمنان تشیع وارد کردند.

captcha